vrijdag . . .

Gisteren waren de mensen van de verwarming hier om de ketel te kuisen.  We hadden eerder reeds een paar keren gezien dat de ketel in het rood stond, alarm wil dat zeggen en dan moet je handmatig terug opstarten, wat niet echt moeilijk is, dat kan het kleinste kind.  Gewoon wat meters op 0 zetten en daarna terug op de juiste stand en dan kan hij terug zijn werk doen.  Maar dat wil ook zeggen dat er wel eens onderhoud mag gedaan worden, voor onze gasbrander is dat om de twee jaar verplicht en daar houden we ons ook aan.  Al zou normaal de onderhoudsbeurt in het komende jaar reeds vallen maar ja, daar kijken we niet naar.  Toch maar op zeker spelen met de winter voor de deur, al kennen we geen winters meer zoals die vroeger waren.  Daar geef ik niet om maar ze hadden ook zo hun charmes.

Op donderdag, en ook nog vandaag, wordt er hier gepoetst.  Na dat onderhoud is dat wel nodig maar normaal moest dat toch deze dagen gebeuren en stond het in onze agenda, in ons hoofd wel te verstaan, we schrijven dat echt niet op als we gaan poetsen !

Blijft er nu nog over om jullie een fijne vrijdag toe te wensen . . . en het weekend komt er ook al snel aan . . . geniet ervan !!!




Reacties

  1. Onze gasketel krijgt ook om de 2 jaar een beurt kwestie van veilig te blijven! Vroeger had ik ook mijn poetsdagen maar nu doe ik het al naar gelang het past en ik er zin in heb... Mijn manneke zegt dat ik graag poets omdat ik hier vaak rondloop met zeem en borstel maar acht.. mannen hé!!b hahaha.
    Vandaag even genieten van een droge en licht zonnige dag want het weekend wordt stukken minder.

    hartelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag viel het redelijk mee met het weer moet ik zeggen, al heb ik er niet echt veel van gezien. Deze voormiddag in de weer geweest om kippensoep te maken, niet dat je daar bij moet blijven maar ook nog wat andere dingen klaar gemaakt en dat deze middag dan opgegeten ook. Verder hier en daar nog wat zuiver gemaakt, deze namiddag heb ik alleen nog de living te doen en dat is al uit de voeten. Ook nog de was gesorteerd en die in de wasmachine gestoken en ge kent dat : dan is het die leeg maken, de droogkast in wat erin mag, andere spullen op een droogrekje hangen. Later dan dat ondergoed nog in de wasmand plat leggen en in de dressing zetten, ook alles ophangen wat al gedroogd is zoals hemden. Nu zijn de handdoeken pas gewassen en moeten nog drogen en kan ik die straks opvouwen . . . vlak voordat we gaan eten vermoed ik dan. Ge telt dat niet maar op één dag heb je zo heel wat meters afgelegd. In de voormiddag vergat ik dan nog twee keren iets mee te brengen van uit de garage, de ene keer was het ajuin en de tweede keer was het selder. Ja, de benen moeten uitzweten wat het hoofd vergeet hé ! Maar ik troost me er dan mee dat ik deze nacht toch goed zal slapen, dat was in de week wel heel wat anders . . .
      Nog een fijne avond, hier zijn de lichten al aan.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!