donderdag . . .

Eerst en vooral eens vertellen wat er allemaal gedaan geweest is op woensdag !

Reeds een week of zo was ik aan het uitstellen van de diepvriezer leeg te maken, te ontdooien en uit te wassen.  Maar dat had een goede reden, mijn rug speelde op en dan hou ik me beter een aantal dagen rustig bezig met allerlei toestanden.

Op dinsdag waren we al wat aankopen gaan uitvoeren die we ook eerder reeds gepland hadden maar die nog niet konden uitgevoerd worden.  Hier en daar nog snel wat andere spullen opgesnord als we dan toch in diezelfde omgeving waren, en ook dat was al van de baan.  

De woensdag is een dag dat we meestal nog hier en daar wat aankopen doen op de markt en dergelijke maar deze keer was er niks nodig.  Op de middag nog wat papieren uitgeprint, kwestie dat die vent van mij ze ook kan lezen, nagekeken, al dadelijk maar aangepast en toen was het nog vrij vroeg.  Ik besloot dan ook nog snel die schoenen te poetsen en weg te bergen, de sandalen in de dozen stoppen, mijn ventje ging er mee aan helpen en al snel was het ondertussen 15 u geworden.

Toen kreeg ik nog de onzalige gedachte om aan die diepvriezer te beginnen, hij staat hier boven in de keuken ingebouwd en die vriest dan ook sneller aan omdat die vaak meerdere  keren daags open gaat.  De keuken behoort ook tot de natte gedeeltes van het huis en mede daardoor is er sneller ijsvorming in die diepvriezer.  Maar mijn manier van doen is nog steeds de beste volgens mij : alles gewoon eruit halen, bakken en alles wat erin zit.  En daarna ontdooien, uitwassen, opdrogen en beginnen met de glazen platen af te wassen.  Daarna de schuiven leeg maken, alles eruit nemen, de bak uitwassen en daarna terug vullen, in de diepvriezer zetten en uiteindelijk niet vergeten die diepvriezer terug aan te zetten.

Alles vlotte zo goed dat ik iets na 16.30 u gedaan had met die diepvriezer, ik had hard gewerkt vond ik van mezelf en nu nog snel die vloer in de keuken terug proper maken, snel erdoor geweest met een dweil en zorgen dat het weer droog was voordat er anderen door gaan lopen.

Op een dag dat ik niet veel zinnens was had ik uiteindelijk nog vrij veel uitgevoerd, je ziet er niet zoveel van maar het is tenminste gedaan geraakt.  En die rug, wel ik voel die wel maar morgen zal ik er hopelijk niks meer van voelen.  

Nog een fijne donderdag voor iedereen, geniet er maar van.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!