onze vakantie in Gran Canaria . . . deel 3

Onze eerste rit was genaamd :Sabores de Gran Canaria, een trip waarbij je mag drinken en proeven en allerhande wetenswaardigheden krijgt te horen over het eiland zelf.

De eerste uitstap was met minibusjes, drie in aantal, wij waren allemaal Nederlandstalig, Nederlanders en Belgen dus.  Met acht zaten we in een busje dus in totaal waren we met 24 passagiers, een kleine groep maar net groot genoeg om alles te kunnen begrijpen en ook verstaan !  Ja, we hadden een gids in onze wagen, ze kwam ons van het hotel af halen en verzamelde later nog een aantal medereizigers in andere hotels.  Alles was heel goed geregeld, goed uitgevoerd en heel helder en klaar uitgelegd.  We hadden een gids die dubbel en dik haar geld heeft verdiend . . . dat ze ook achteraf van iedere reiziger kreeg aangeboden, ze schrok zich een hoedje dat het zoveel was !

Waar we precies overal zijn geweest, ik heb het niet genoteerd maar we stopten onderweg heel vaak, om beelden te schieten maar ook om even te verpozen en naar het toilet te kunnen gaan, om iets te drinken was er ook wel bij.  Maar ik laat liever de beelden voor zich spreken . . .

Dit hier was de cameraman die ook mee op pad was, die legde alles vast zodanig dat je er achteraf een stick van kon bekomen waar alle beelden, en ook nog wat andere beelden over de natuur, op stonden.  Zelf moesten we vooral in het begin zwaaien naar de camera als we vertrokken, zo werd alles mooi geregisseerd.  Ik hoop dat die welke ze aankochten, hebben genoten van onze fratsen onderweg.


Een hoog rotspunt ergens in de bergen, ik heb zelf deze beelden niet gemaakt maar de echtgenoot en ik heb er dus geen idee van waar dit was.


Helemaal links staat onze prima gids, ze was tegelijk ook onze bestuurder van de minibus.  Zelf had ik met het over en weer wiegen en rijden wel wat problemen, mijn maag protesteerde maar ik heb het toch kunnen uitzingen tot op het laatste moment.  Het was een fijne dag, heel leerrijk en ook samen met een aangenaam gezelschap.  Een ganse dag optrekken met mekaar is niet vanzelfsprekend maar het is heel goed verlopen.


We zitten in de buurt van de hoogste toppen van het eiland, nog geen 2000 m hoog eigenlijk.  Er werd ons ook gezegd van een vestje mee te nemen maar dat was op deze dag echt wel overbodig, alles viel reuze mee !


We hebben hier even halt gehouden, konden naar het toilet gaan, liepen wat rond om beelden te schieten.  Het betreft hier een gebied waar recreatie mogelijk is, zelfs kamperen en logeren is er mogelijk . . . als je een tent meebrengt en een mobilhome of iets dergelijks.  je kan er barbecueën en volledig ontspannen, waar vele mensen dan ook naartoe komen, dat kan je zo wel zien door de grootte van het geheel, met water en al in de buurt.  Op het moment dat wij er waren zaten er ook schapen die hielden het "gras" dat er nog te vinden was ook kort alsmede de heide die we er ook wel zullen vinden maar niet hebben gezien !




Nog even een tussenstop, fijn om koffie te drinken, ik doe dat dus nooit, zeker niet als ik met vakantie ben, thuis zal ik dat wel eens doen maar ik ben een theemens.  Heerlijk om even rond te lopen en daarna wat beelden te schieten !


Hoge toppen moet op beeld, dat kan niet anders, zo kan je ook zien waar de mensen hier wonen en hoe die huizen tegen de berg aan staan.


We hebben hier echt wel mooie uitzichten, kijk ook maar hieronder, op een hoog punt op het eiland en je heb mooie vergezichten !



Een hagedisje in een grote botanische tuin.  We deden er een wandeling en keken onze ogen uit naar de torenhoge cactussen en nog zoveel andere dingen . . . 




Ook cactusvruchten moesten op beeld staan, heel mooi toch contrasteren ze met het groen van de cactus zelf.



Nog een cactus en wat eentje, mijn ventje lijkt er wel eerder een mier tegen.


Met dit bloempje sluiten we het geheel af, ik kan het niet laten om toch enkele bloemen te fotograferen.  De gids had ons wel verwittigd dat we op dit moment niet veel bloemen meer zouden te zien krijgen.  Dat begrijp ik als bloemenvriend heel goed, het seizoen daarvoor is wat meer voorbij, ze hebben daar ook een soort van herfst maar kennen die niet zoals wij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!