onze vakantie in Duitsland . . .

We zijn nog steeds in het begin van de vakantie, wij hebben ondertussen onze wandelingen gemaakt die we jaarlijks maken, al hebben we wegens de hitte toch enkele geschrapt : die tussen de druivenranken op Staufenberg in Durbach en die rondom het stuwmeer op de Kleine Kinzig in Rainerzau en omgeving.

Op één ervan maakten we deze beelden, we waren toen op wandel in Fohrenbühl maar deden toch maar de kleine wandeling, dat wil zeggen een 45 minuten in de ene richting en dezelfde richting terug naar de parkeerplaats toe.  Je loopt daar meestal tussen de bomen en het is er meestal ook aangenaam om toeven gewoon omdat het er meestal vochtig is.  Nu dus niet, het was er ook droog of toch niet overal, ik laat de beelden die ik er maakte, voor zich spreken.


Hier een bij en een snuitkever op een bloem van de reuzeberenklauw.


En hier zat er een hommel op die zich te goed deed aan de nectar die in de bloemen te vinden is.


Tegen de kant stond een boom die uitgehakt werd als een stoel en op diezelfde stoel stonden deze drie paddenstoelen !  Ik vond het een foto waard, al is die niet zo scherp maar je kan toch wel goed zien wat ik bedoeld heb ermee.  Ik vond het fijn tussen al die droogte toch ook planten te vinden die water nodig hebben, je ziet dat er ook varens stonden en die waren echt wel heel mooi groen en groot uitgegroeid.


Net zoals hier zie je dat er toch ook nog plekken zijn waar er fris mos staat al is dat op vele plekken helemaal uitgedroogd . . . het kan hier en daar ook nog anders, hiervan een bewijs !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!