woensdag . . .


Wat vliegt de tijd toch snel als je altijd met wat bezig bent !

Het lijkt alsof de maand juli nog maar enkele dagen bezig is en we zijn reeds kort bij het einde van de maand gekomen.  Ja, we zitten immers reeds over de helft van de maand en volgende zaterdag is het reeds de 21ste, onze nationale feestdag.  Voor mij gaat de tijd  nu echt veel te snel, ik wil nog zoveel doen en er is maar weinig tijd voor . . . kent ge dat gevoel ?!

Toen we nog maar in juni waren leek het me nog een hele tijd voordat we weer eens met vakantie konden gaan.  Nu lijkt het of de tijd met opzet ingekrompen is en zo vlug gaat dat er geen tijd meer overblijft om nog alles te doen wat er te doen valt.  Gisteren ben ik er wel eens dapper in gevlogen : mijn dampkap moest eens deftig onder handen genomen worden.  Maar zoals iedereen weet is dit een klusje dat je maar steeds wil uitstellen, niet alleen omdat het een vettig werkje is maar ook omdat je daar zo onhandig moet voor hangen of staan zodanig dat je steeds maar in een verkeerde houding bezig bent en ook blijft.  Totdat het gedaan is natuurlijk met alles afwassen en proberen terug vetvrij te maken.

Ik weet het ook wel, je moet dit regelmatig doen en dat is hier wel het geval, die filters worden eruit genomen, gestoken in de vaatwasser en de rest is handwerk.  Veel meer kan je daar niet aan doen, het mogelijk blinkende gedeelte mooi poetsen zodat alles terug blinkt maar dat is niet het ergste.  In het binnenste-binnen van dat geheel kan je bijna niet geraken en ook daar blijft een resem vet achter, het is niet echt mooi om zien . . . je geraakt er alleen niet aan tenzij je het geheel demonteert.  Dat is heel zeker de bedoeling niet en dus blijft dat vet achter waar het zit, dat is steeds een doorn in mijn oog, ik wil dat het allemaal en helemaal proper is.  We krijgen echter niet alles wat we willen . . . 

En kent ge dat gevoel : ik zou die ruiten nog willen poetsen, ze zien vuil.  Net nu dat het zo warm is begint een mens er niet aan en dan bedenk ik me : zou 'k niet beter wachten tot na onze vakantie ?!  Maar dan heb je meestal wel andere zorgen zoals wassen en plassen en zorgen dat alles terug in de kasten beland zoals het hoort.  Ik zit zo een beetje in dubio daarmee, moet ik het nu nog doen of toch nog maar wat uitstellen ?!  Nu opteer ik eerder voor uitstellen, alleen mag je niet te nauw zien dan.  Maar ik weet ook wel dat wanneer we terug thuis zijn, er sowieso meer stof en vuil zal liggen dan voordat we vertrokken.  En laten we de boel dan maar de boel zoals ze zeggen, geen idee wat er nog allemaal uit de bus komt hier ten huize.

Een feit is dat die computer gisteren wat tegensputterde en ik ermee in mijn hoofd zat dat dit niet weer dadelijk in orde te krijgen was !  Ja, zulke dingen komen er dan meestal nog eens bij zo kort bij de vakantie aan.  Immers, een mens laat niet graag zijn spullen achter wanneer ze niet helemaal in orde zijn.  Zo zit je na je thuiskomst, nog steeds in de problemen en dat kan je missen als kiespijn !   Dan moet je met welbehagen kunnen terugkijken op je vakantie en de beleefde avonturen, dat is hoe het zou moeten zijn.

Om dat te voorkomen komt er deze avond een vriendelijke persoon me helpen om alles terug in orde te stellen.  Gisteren had ik al een buurvrouw in huis die ook niet juist wist hoe het allemaal moest gedaan worden maar waarmee we een hele tijd in gesprek zijn gebleven.  Ook dat draagt bij tot een goed gevoel . . . maar toen ik niet dadelijk in slaap kon geraken . . . was dat vrij snel terug weg allemaal !

Kleine dingen maken het leven aangenamer maar eens die ook tegensputteren, net zoals die computer, dan is dat aangename gevoel heel snel verdwenen.  We leven op hoop.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!