zaterdag vandaag . . .


Het is inderdaad zaterdag maar toch wil ik het even over gisteren hebben. 

Toen heb ik nog een boel planten verpot, de ene gewoon verse grond in dezelfde pot gegeven, andere dan weer een grotere pot en ook nog planten, van uit die schalen die we kregen bij onze gouden bruiloft, die kregen nu een definitieve pot toebedeeld.  Ook een aantal orchideeën hadden hoognodig verse grond nodig, al zit daar van grond niet echt veel in, wel vezels en houtschilfers.  

Nu maar duimen dat ze weer terug een normaal leven kunnen leiden, het was hoognodig.  Eigenlijk was ik dat alles reeds aan het uitstellen van in het vroege voorjaar maar ja, toen zijn er allerlei dingen gebeurd buiten onze wil om en daardoor had ik er niet de tijd voor.  Later was het dan onze gouden bruiloft en al wat daarmee samen hangt, ook tijdrovend soms en daardoor werden er een aantal dingen verschoven . . . tot wanneer er tijd voor was.

Eindelijk is het gedaan en ik ben er niet kwaad om.  Nu kunnen we rustig de zomer tegemoet zien.  Ik ben blij dat die potten er weer normaal uit zien en de planten hopelijk na een tijdje ook wanneer ze terug vast staan.  Want dat is vaak een probleem met orchideeën, als die niet stevig vast meer staan dan kan je het vaak vergeten.

Ondertussen is de week weeral voorbij, we zijn al in het weekend en we gaan er eens goed van profiteren.

Nog een fijne dag iedereen en geniet er maar van !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!