vergeten . . .

De beelden op mijn camera was ik even vergeten, hier laat ik ze jullie dan zien, of toch een deel ervan.

Jullie moeten weten dat er in onze living een kevertje zat en dat ging vaak naar het licht toe van het raam, het zocht volgens mij een uitweg naar buiten toe.  Blijkbaar was het al wat in de slag geweest want het mankeerde een paar van zijn poten.  Heel voorzichtig nam ik het op mijn hand en liet het buiten weg vliegen naar veiliger oorden, tenminste dat dacht ik toch.

Met dat weer van de laatste weken staat er ook vaak een schuifraam bij ons open om alles wat te verluchten en dan komen er allerlei diertjes naar binnen die daar eigenlijk niet thuis horen.  Zoals er in de vorige week ook een klein groen spinnetje de weg naar binnen had gevonden; het paradeerde parmantig over het plafond verder naar binnen toe maar dat was zonder de waard gerekend.  Ik nam een borstel en liet het daarop verder kruipen en toen kreeg het vrije doorgaan naar buiten toe, waar het is beland, wat ermee is gebeurd, ik heb het niet meer terug gezien, tenzij het ergens onder de kast in is gekropen, dat kan best zijn want is nogal wel eens hier gebeurd.  

Op een dag zag ik het kevertje hier binnen weer zitten, neen, eerst zag ik het hier vliegen, ik dacht dat het een klein nachtvlindertje was maar niet, het was een kevertje.  Neen, het was dat kevertje, ik herkende het dadelijk, het miste immers enkele van zijn pootjes en ik had er medelijden mee.  Nu als je mij kent weet je misschien wel dat ik gek ben op alles wat leeft, ook al weet ik dan dat daar spinnen ook bij horen.  Dat zit reeds in mij van toen ik heel klein was en ik kwam dan ook met alles en nog wat naar binnen bij ons thuis en dat moest en zou ergens in een potje of doosje terecht komen, niet opsluiten maar verzorgen, of wat ik daaronder verstond.

Weer kreeg ik het kevertje vast en heb het dan maar al dadelijk op mijn nieuwe hortensia gezet, die staat nu mooi te pronken met blauwe bloemblaadjes, al zie je dat op de beelden nog niet zo goed maar die zijn wel iets eerder genomen in de maand mei en we zijn nu toch al juni.

Van de kever hebben we tot nu toe niks meer terug gezien maar misschien is hij nu eens een andere richting uit gegaan en geraakt hij zodanig niet meer bij ons binnen verzeild ?!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!