rare dingen . . .

Misschien weet je het, of ook niet, dat we hier soms wel echt rare dingen zien gebeuren, het is steeds maar kwestie van op een bepaald ogenblik naar buiten te kijken en je krijgt iets te zien . . . wat anderen nooit gezien hebben, maar misschien zagen ze het wel !?  Raar allemaal maar ik verklaar me nader.

Op maanmiddag, ik was met wat bezig in de keuken en zag toen een grote camionette stoppen langs heen de weg, op het voetpad geparkeerd wat niet mag maar toch stond die daar stil.  Waarom net daar, vraag ik me dan af, tot ik iemand zie uitstappen, de chauffeur waarschijnlijk, zie hem naar wat verder achter de wagen gaan kijken, hij raapt wat op en wat bleek nu.

Die camionette had een pak verloren, geen klein pakje maar zoiets als een koelkast of diepvriezer of iets in die aard.  In ieder geval een grote kartonnen doos en nog redelijk zwaar ook want de man had een steekwagentje bij.  Maar van waar hij dat steekwagentje had, dat is me tot nu toe een raadsel gebleven, ik vermoed dan ook dat die vracht, ingepakt en wel, van de camionette is gedonderd met wagentje en al, en dat de deur van datzelfde voertuig opzij open stond.  Hoe kan het anders naar buiten buitelen, met dat steekwagentje, dat ook wieltjes heeft, dat kan best, maar zo op zichzelf, neen, dat zou wel erg moeilijk zijn.

Eender wat daar gebeurd is, wij zagen het en herkenden zelfs de man die het tuig terug de wagen op zou zetten maar dat konden we van hieruit niet zien.  Gewoon omdat die wagen in de andere richting stond als waar de zijdeur van de wagen was, achteraan was er helemaal niks te zien dus van daaruit kon het niet komen, of zou . . . het blijft allemaal gissen maar het voorval was hier een moment het onderwerp van de dag.  Geen goede punten voor deze chauffeur maar het kan wel best eens voorvallen, zulke dingen gebeuren en misschien nog wel meer dan we zelf denken.

Even later zag ik een zelfde camionette in de andere richting rijden, vermoedelijk terug naar de zaak van waar hij gekomen was en waar hij werkt.  Dat zal geen goede dag voor hem geweest zijn want daar zal wel schade komen bij kijken als zo'n stuk op de asfalt terecht komt terwijl de wagen draait en verder rijdt . . . kan gebeuren !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!