maandag . . .

We zijn reeds maandag, een dag als een ander maar wel het begin van de week.  En deze week ziet het er wat minder warm uit dan voordien, misschien maar goed ook.  Of niet voor wie het graag warm en heet heeft, ik heb de zon ook graag maar niet als ze zo doorbrandt als het soms wel het geval was.  Het koelde dan ook zo slecht af, al is dat de laatste dagen wel iets beter geworden.  

Ach, we klagen niet, moest het geen mooi weer zijn dan wisten we er ook wel iets op te zeggen, voor iedereen goed doen dat kan gewoon niet.  Het is vooral zaak om zich aan te passen aan de toestand en dat geeft dan weer een rustig gevoel, al is dat hier niet altijd van toepassing.  De voorbije week was wel druk genoeg, ik zet hier niet alles wat er gedaan werd maar vertel ik in grote trekken wat er hier te doen was.

Op donderdag heb ik tegen het poetsen weeral wat gezegd, alles was gedaan voordat het 16 u in de namiddag was.  Daarna heb ik een ferme douche genomen zodanig dat we er weer fris uit zagen en dat de haren weer in de normale plooi lagen.  Moet ge weten dat die eerder nat van het zweet waren en dat ik daar vaak met mijn vingers doorheen ben gegaan, het was gewoon niet meer om aan te zien.  's Avonds hadden we dan een vergadering, daar zijn we beide naartoe gegaan en het was daarna nog een beetje navergaderen op een terras aan een café . . . en het werd al wat laat.  Maar geen erg, we reden naar huis en hebben allebei goed geslapen en ook dat is geld waard.

Vrijdag was een dag van regelen hier en daar en alles uitruimen, ge kent dat wel, als je een meubel moet leeg maken, daar komen allerlei dingen uit de hoek die je niet meer wist dat die er nog aanwezig waren.  Ook dat alles wat opgeruimd en de twijfelgevallen werden in een doos gelegd, samen met nog wat busjes om schermen te poetsen, ook doekjes erbij en de rest is iets voor later.

Op zaterdag had ik het niet echt druk, de was had ik de dag voordien reeds gedaan, nu bleef er alleen nog wat op te ruimen wat er normaal steeds ligt, maar ook heb ik toen 5 kg asperges in de diepvriezer gestoken.  Dat daar het kuisen eraan vooraf gaat is vanzelfsprekend, verder dacht ik nog wat in de zon te zitten op ons terras na 16 u maar daar bleef niet veel tijd meer van over . . . toen onze dochter vertelde dat ze rond 18 u tot bij ons zou komen met de fiets.  En zij niet alleen, ook de schoonzoon en de kleindochter waren erbij, daar ging mijn rustig moment op het terras maar eigenlijk was het zo ook wel goed, al had ik het eerder anders ingepland.

Zondag was het vaderdag, een vader of schoonvader, heb ik niet meer, mijn ventje wou mosselen gaan eten en dat hebben we dus ook gedaan.  Ze hebben lekker gesmaakt maar nadien wou ik ook wel wat rust in de zetel, die drukte om me heen kan ik soms niet echt goed meer verdragen, dan ben ik veel erger moe dan op andere dagen.

Dat waren de voorbije dagen in de voorbije week, nu begint er een nieuwe.  Vandaag brengen ze de nieuwe tv-kast, hopelijk kunnen we alles terug in goede banen leiden nadien.  En werkt alles terug zoals voorheen, zo niet is er hulp bij nodig en die zullen we dan ook wel inroepen.  

In ieder geval aan iedereen een fijne week toegewenst en geniet eerst en vooral maar van je maandag, het is iedereen gegund.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!