woensdag vandaag . . .


Gisteren was het warm maar veel minder warm dan op maandag, toen was het voor mijn part de warmste dag die we hadden van deze hittegolf.  Of ze het ook een hittegolf noemen, geen idee eigenlijk, voor mij was dit zo.  Dan nog een warmte-onweder hier en daar en die hebben toch weeral lelijk huisgehouden.  Al bleven we bij ons daar wel redelijk van gespaard, gelukkig maar.

De ene doet dit op warme dagen, de andere weer dat en ook ik hou me in alle rust bezig met iets, is het niet met lezen, dan puzzel ik wat, 'k voer wat kleine opruimwerkjes uit, ook dat moet gedaan worden en dan zijn er nog van die werkjes die je kan doen.  Net zoals ik gisteren een paar bloesjes heb onder handen genomen, ze zaten niet naar mijn zin en daar waren ook nog pareltjes op genaaid, waarvan er reeds enkele los waren gekomen.
Omdat ik dan ook vond dat die pareltjes er maar op werden gezet om het geheel te verfraaien nam ik een stout besluit : ik zou die daar graag af doen.  Maar dat eraf doen had ook nog een andere reden, ik wou daar iets aan veranderen zodat ze ietwat beter zou aansluiten bij mijn lichaam.  'k Vatte mijn poging aan om die pareltjes eraf te doen en dat ging vrij vlot, ge kent dat misschien wel, die staan allemaal met dezelfde draad vastgezet.  Dat wil dan ook zeggen dat als je er eentje hebt los gemaakt die pareltjes er als vanzelf wel afkomen, en dat was dus hier ook het geval.
Na toch nog een koppeltje erin gelegd te hebben, ging ik dat ene bloesje passen en dat zat vrij goed, mijn ventje maakte er nog een opmerking over maar die klinkt vrij vrouwonvriendelijk en daarom ga ik ze hier niet herhalen.  Wat natuurlijk van mij een kwade blik met zich meebracht die richting mijn ventje werd gestuurd.

Iets later liep ik opnieuw in dat bloesje te pronken en heb het dan ook de ganse dag aan gehouden, kwestie van dat nu ook eens te kunnen wassen en naderhand strijken, zodat je van die wijzigingen niks meer merkt.  Iets later ben ik dan ook begonnen aan dat tweede bloesje, het eerste was een wit met vlindertjes erop, het tweede was een rode met kleine figuurtjes en fijne streepjes in nog wat andere kleurtjes.  Ook dat werd op dezelfde manier aangepakt en al snel kon ik dat terug aan de kast hangen, misschien trek ik dat morgen of zo wel aan om ook dat terug te kunnen opfrissen door te wassen en nadien te strijken.

Verder in de namiddag heb ik de besteklades in de keuken eens uitgewassen, ook dat moet van tijd tot tijd gedaan worden, ze hadden het wel nodig.  Want moet je weten dat ik een inductiekookplaat heb laten installeren, een jaar of wat geleden, daar staat onderaan een ventilator en je moet dan telkens die besteklades, die eronder gelegen zijn, open trekken om de warme lucht weg te laten.  Jammer maar helaas moet je dan ook vaak wat bakken en dan durft dat wel eens spatten . . . en dat komt ook in die lades terecht, dus dat moet je vaker wel terug zuiver maken, dat wordt wel gedaan maar zelf vond ik het nu terug nodig.  'k Had eerst geprobeerd om ze gewoon oppervlakkig wat proper te maken maar dat was een maat voor niks, ik wou alles er eens uit halen en de lades deftig uitwassen, wat ik dan ook gedaan heb.

Nadien heb ik me aan de tafel gezet met wat reclamefolders van hier en daar die in onze bus waren beland en heb die bekeken, dat doe ik meestal wel eens zo op een dood moment, net als deze.  Terwijl had ik thee gezet en een koekje genomen, een paar nootjes daarbij en ons vieruurtje was welgekomen.  Ondertussen was het buiten wat beginnen af te koelen, was er misschien ergens een onweer geweest of zo, geen idee, wij hadden toen nog niks gezien.

Nadien besloot ik me rustig hier aan de computer te zetten en een logje te schrijven, vertellen wat ik op dinsdag allemaal gedaan had, nu weten jullie dat ondertussen dus ook.  

Toen was het tijd om me rustig wat in de zetel te zetten, ga ik lezen of puzzelen, geen idee, misschien een spelletje op de computer spelen, dat was het . . . daar heb ik mijn rustpauze mee aangevangen . . . en jullie ?!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!