maandag . . .


Er begint weer een nieuwe week vandaag, maar het weer dat we hebben blijft blijkbaar hetzelfde !  Niet dat we daar rouwig om zijn, helemaal niet, het mag ook wel eens mooi weer zijn.  Maar we hebben dat mooie weer reeds van vorige week en wordt het niet eens tijd om in ander weer te leven, iets wat gezonder is dan dit laatste ?!  Ik weet het zo niet maar ik vermoed dat zulk weer, met de buien en onweders, ook wel eens mag gedaan zijn, een mens verveelt zich snel en dit weer hebben we nu wel weer gezien.

Eigenlijk ben ik bang dat ze met die onweders weeral onheil gaan aanrichten, zo had ik al ergens gelezen dat er ook hagelbollen zijn gevallen, ja, dat kan best zijn, die werden ook voorspeld maar die hebben wij hier bij ons niet gezien, misschien maar goed ook.  Er zijn dan mensen die in de tuin hebben gewerkt en die daar op terug kijken met veel voldoening, zou ik vroeger ook gedaan hebben, in een moment later begint het te regenen en te hagelen.  Je ziet van al dat geleverde werk niks meer terug, alles ligt er plat geslagen en verwaaid bij, de bloemen, de planten, de struiken, ze hebben er allemaal veel last van gehad.  Zo fraai is dat weer dan ook niet meer, ook al is het warm en aangenaam, ze kunnen daarmee veel kwaad aanrichten hier en daar en dat is spijtig.

Wijzelf hebben daarvan niet zoveel last eigenlijk, het is meestal heerlijk hier zo wonen, de vogels fluiten, ze vliegen rond je hoofd weg, ze komen al eens op het terras zitten en in de winter, met het bijvoederen, krijg je vaak bezoek en ook wat afwisseling in het uitzicht.  Dan is het echt wel mooi om te zien hoe ze af en aan vliegen maar dat is nu reeds een tijdje voorbij.  Wij maken daar zelf een einde aan door vanaf april meestal niet meer bij te voederen.  Op datzelfde moment vinden ze overal terug voedsel genoeg, al heb ik soms nog wel een overschot op ons terras staan wat ik wil kwijt geraken voordat de zomer begint.

Maar ik dwaal af, voor iedereen een fijne maandag, begin van een nieuwe week.  Geniet er maar van terwijl het weer mooi is, op dit eigenste moment komt de zon er hier terug door dus ga ik daarvan ook nog wat genieten, terwijl het kan !

Reacties

  1. Ik ben maar binnengekomen want het is buiten echt niet te doen, momenteel 30,5 zonder gezever .. te heet!
    Mijn slaapgenoot zei deze middag nog :" als dat zo; enkele jaren na elkaar blijft dan kunnen we beter airco installeren"!!
    Mijn reactie ... niet te luid roepen want als ze dat hierboven horen dan keren ze hun matras en zitten we voor de rest met een koude zomer!! Dus gewoon ondergaan en hopen dat de hevige onweders uitblijven!
    Een hartelijke groet Natoken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ook dat we nu iets minder warm weer krijgen maar zeggen dat het te warm is, neen, dat doe ik ook niet, het is net of je dan de koude oproept en dat hoeft voor mij nu ook weer niet. En die onweders, wel ja, die mogen voor mijn part ook weg blijven, al hebben we er hier nog geen last van gehad, gelukkig maar ! 'k Heb steeds medelijden met de mensen die hun huizen zijn ondergelopen of waar de bliksem is ingeslagen, dat is allemaal veel erger dan het warme weer ! Wij hebben hier nu nog 26° op dit moment, er is wel wind opgestoken en dat staat me niet echt aan maar het koelt alles wel iets meer af. Nog een fijne avond.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!