een nieuwe werkweek . . .

We zijn inderdaad reeds dinsdag maar toch is het weekend pas voorbij voor mezelf.  Ik weet niet hoe jullie dat zien maar nu begin ik terug met mijn normale bezigheden, al was ik daar in de vorige dagen ook wel deels mee bezig maar toch had ik wat minder gedaan eigenlijk.

Dat was ook niet echt nodig omdat ik op het einde van vorige week gezorgd had dat de was uit de voeten was en bleef er op zaterdag alleen nog de lakens te wassen.  Maar wat ik nog niet had gedaan was het ondergoed opvouwen en de strijk van hetgeen er pas gewassen was, dat hangt en ligt er ook nog.  Ook dat zal in de komende dagen wel gedaan geraken, vandaag dus herneming van de gewone dagelijkse dingen, of beter gezegd, de wekelijkse dingen die steeds maar terug blijven komen.

Als het zondag is dan hou ik ook zondag, dan rust ik wat meer dan anders en zit ik vaak te lezen, ga ook in de zon wat zitten, wat ik anders wat minder doe eigenlijk.  Maar als ik wil rusten dan rust ik ook al hou 'k dat meestal niet zo lang vol om eerlijk te zijn.  Als het begint te kriebelen dan vlieg ik er meestal snel weer in en ben bezig . . . totdat ik ermee gedaan heb.  Als je dan soms toch wat te veel hooi op je vork neemt dan bekoop je dat en daar probeer ik wel een eind aan te maken maar er zijn er die dat blijkbaar niet willen zien, zoals die van mij.  

Die begint dan rond 22u 's avonds nog wat te berekenen of  na te kijken en dan stelt hij aan mij daar vragen over en dat is iets wat ik wil vermijden want dan slaap ik meestal slecht, ik ken mezelf maar die man van mij wil daar vaak dan niks van weten.  Of hij is lastig omdat ik niet dadelijk ga kijken of zoeken naar dit of dat, neen, dat zijn dingen die je in de loop van de dag best kan doen en ik vertik het dan om daaraan te beginnen.  Wat een beetje wrijving met zich meebrengt en dan . . . slaap ik ook weeral niet goed en de volgende nacht misschien ook niet, jammer maar helaas . . . !

Zo had hij tegelijk een aantal selders mee naar huis gebracht . . . en ook nog een aantal kilo's asperges aangekocht en daar kon ik pas aan beginnen toen het reeds 19u was.  Ik heb dan maar doorgezet zodanig dat alles tegen 22u toch nog gedaan was.  Maar ik was toen daar zo moe van, om steeds in dezelfde houding te zitten en te werken, dat ik van de hele nacht niet echt tot rust kon komen, ik ben beginnen dromen en woelen zodanig dat ik de dag erna op de middag in slaap ben gevallen in de zetel . . . dat was dan het resultaat !

Maar verder gaat hier alles weer terug rustig beginnen, ik moet dus deze namiddag wel naar de pedicure maar daarna zouden we toch nog wat willen gaan aankopen of bestellen, ik weet niet wat die van mij daarmee zinnens is.  Ge weet het misschien wel dat we cadeaubonnen gevraagd hadden bij onze gouden jubileum om een nieuwe en grotere tv aan te kopen.  Dat gaat er dus vandaag wel eens van komen ofwel blijven we nadenken en weten we het daarna nog niet, ik ben niet zo die twijfelaar maar wel die man van mij, die weet niet wat er allemaal mogelijk is en zoekt en probeert hier of daar te weten te komen hoe of wat alles werkt.

We zien wel hoe alles verloopt en is er een aankoop gedaan en weet ik ondertussen al wat meer, wel dan breng ik jullie daarvan wel op de hoogte.  In ieder geval kijk ik er echt wel naar uit om alles hier wat te gaan veranderen . . . al zal dat niet voor de eerstvolgende maand zijn vermoed ik zo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!