Vervolg van de wandeling . . .

Hier komt dan het beloofde vervolg van mijn wandeling in het provinciedomein van Kessel-lo.  Dit domein ligt op ongeveer een kwartier stappen van thuis uit en is een groene oase met vrij veel water, vijvers, eentje is half leeg gelopen, de andere is een visvijver.  Er zijn er nog andere waar trapboten voor kleine kinderen op varen en nog een ander die met deze eerste in verbinding staat maar waar verder niks mee gedaan wordt.

Er zijn ook speeltuinen maar of die speeltuinen ook nog zo interessant zijn voor grote kinderen weet ik echt niet, daar kunnen ze wel ravotten en hun hartje op halen, ook speeltuigen voor kleinere kinderen maar daar heb ik niet echt zo'n goede kijk op.  Onze kleinkinderen zijn dan ook reeds die spullen of toch de meeste ervan ontgroeid, ze voelen zich wat te oud.  En meisjes die ravotten ook wel maar zijn reeds iets te oud daarvoor geworden.  Al durf ik ook nog wel eens in een "zwier" gaan zitten om te schommelen !  Veel verder waag ik me echter niet . . .


Hier zijn we aan de vijver van de trapbootjes voor de kleine kinderen.


In het riet opzij deze vijver zit een meerkoet te broeden op een nest.  Of er ook eieren in liggen weet ik echt niet maar ze houdt zich rustig en verdoken, wel een goede plek.  Daar kunnen zelfs boten of die bootjes voor de kinderen niet aan want er staan palen voor die zijkant in het water.


Hier heb je een beter zicht op het nestje maar ik wou echt niet te dicht bij gaan kwestie van de vogel niet te storen, ik hoop dat er kuikens van komen . . . !


We zien hier net twee eenden die komen naar beneden gedoken om te landen op het water.  Ze verwachten telkens dat je eten bij je hebt maar dat neem ik dus nooit mee, is niet gezond ook niet en ik begrijp niet dat de mensen ze blijven brood voederen.


Zelf vind ik dit een heel mooi uitzicht, je kijkt hier uit op het water dat het verlengde is van de vijver met de trapbootjes voor de kleinste gasten.  Je ziet vooraan het riet staan dat zijn best doet om zo hoog mogelijk uit te groeien, in de verte zie je een paar ligstoelen staan op de brug zelf en daarachter ligt dan de vijver van de bootjes zelf, met het hokje waar de mensen in staan die voor een goede regeling van het geheel zorgen.


Aan dit terras op de rand van de vijver en er ook deels over, daar staan banken en kan je wat rusten als je daar zin in hebt.  Ook de eenden weten dit, die ene die recht staat die is pas aangevlogen gekomen.


Ook die andere komt eens een kijkje nemen maar er zijn nog kapers op de kust, al is er niks te krijgen hier !


Ze moest zo maar eens wat eten bij zich hebben, denkt deze maar mis poes !


Iets verder ligt ook het zwembad klaar om de zomergasten te ontvangen, daar ben ik nog maar een paar keren naar binnen geweest en dan was het nog om feest te vieren bij de opening van het zwembad, toen het nog fonkelnieuw was, al vele jaren geleden.


Aan de achterkant van het zwembad zijn dus toiletten en daar zijn we nu net in deze regio, ik vond het mooi om de verschillende soorten groen hier te zien, je ziet het grijsgroen van de wilgen, nog wat andere soorten bomen en allemaal zijn ze even mooi  en uniek in hun soort.


Bijna zit de wandeling erop, hier is de achterkant van het zwemdok en daar is ook nog een vijver, gewoon om de mensen gerust te laten die rondom het zwemdok en ploeterbad zitten om te genieten van zon en water.


Ook hier is het de moeite om eens omhoog te kijken, ik vind dat we dit veel te weinig doen.  Water en lucht kalmeren een mens, tenminste als er geen onweer gaat uitbreken, dat is weer wat anders.


Mooi was het niet altijd en ook de zon stak zich vaak weg achter vrij dikke wolken maar regen heb ik toch niet gehad, al twijfelde ik soms wel of het geen druppel was die 'k voelde.


Hier is een ingang in een kleine zijstraat van de Eénmeilaan, daar hebben ze metalen stangen geplaatst waar je een aantal fietsen kan aan vast maken, is best handig.


Aan de grote speeltuin aangekomen zie je hier een bloeiende wilde kastanje staan.


En ook deze blauwe hyacinten, we hoeven helemaal niet naar het Hallerbos daarvoor te trekken, zo zie je maar dat ze ook hier best wel goed groeien.  Hier en daar zijn er ook uitgeschoten in het gras maar je kent dat wel, ze vermenigvuldigen zich zonder dat je er erg in hebt en uiteindelijk staan ze overal.


Weten jullie dat er in vijvers ook zoetwatermosselen groeien ?!  Wel deze komen uit de grote roeivijver of uit de visvijver, zo juist weet ik het niet.  Wel weet ik dat deze schelpen overal te vinden zijn in de berm of het gras van de grote vijver, de vogels lusten die blijkbaar ook !


Als je over de vijver heen kijkt dan zie je de abdijkerk van Vlierbeek staan, op een kleine foto niet echt goed zichtbaar maar ik weet dat ze erop te zien is, dus uitvergroten maar en geniet van het uitzicht.  Jammer maar helaas staat er nu niet echt veel water meer in deze vijver en het zal nog wel een jaar of wat duren eer alles weer in zijn normale toestand wordt hersteld . . . na heel wat werk vermoedelijk . . .


De kaars van een wilde kastanje, ook zie je onder deze bomen overal jonge boompjes de kop op steken, ze groeien bijna vanzelf maar er wordt ook vaak onder gemaaid dus die zijn een vogel voor de kat . . .


De evenementenweide is een mooie groene oase in het geheel, echt een weide met ook de bloemen die daarin thuishoren.  Ik hou ervan om op het talud rond te lopen en daar te genieten van alles wat je ziet.  Ook mooie luchten . . . 


Het is hier meestal rustig, tenzij er wat aan de gang is natuurlijk, zie maar eens naar de vele bloemen die er staan, ze worden met opzet niet weg gemaaid, natuurlijk daar houden ze hier van.


Nog maar eentje met veel lucht erop, ik wil er de nadruk op leggen dat we te weinig omhoog kijken, ik was ook op zoek naar de boom waar meestal vogels in huizen, niks gevonden of gehoord, is het nog wat te vroeg ?!


Met dit beeld sluit ik deze fotosessie af, de wandeling is ten einde en 'k heb ervan genoten, ik hoop jullie ook ?!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!