zaterdag . . .



Na een week van kasten uitruimen en poetsen is het tijd dat een mens er eens de riem af legt en het wat rustiger heeft.  Daar dient dan ook het weekend voor en ik ga er vast en zeker van genieten !

In de voorbije week had ik het plan opgevat om eens een gedeelte van die kast op te ruimen.  Daar zitten reeds lang allerlei spelletjes en speeltjes in maar het grootste deel ervan wordt niet meer gebruikt.  Een mens heeft dat dan ook niet allemaal meer nodig omdat de kleinkinderen nu groot zijn geworden en wat doe je daar dan nog mee ?  Alles staat klaar om weg te doen naar hier of daar, of gewoon om bij het restafval te deponeren, kan ook natuurlijk. 

Ge kent dat wel allemaal, als de kleinkinderen nog echt klein zijn dan haal je allerlei dingen in huis om hun het leven wat aangenamer te maken, achteraf blijft dat liggen en je doet er niks meer mee.  Om het weg te geven, wel daar zijn bepaalde dingen niet echt geschikt meer voor, gewoon omdat er hier of daar wel iets ontbreekt.  En verder hebben ze tegenwoordig genoeg speelgoed dat dicht aansluit bij de moderne tijden van vandaag, het is gewoonweg verouderd.

Dan haal je nog wat boeken uit die kast, kookboeken, wat doe je daar nu nog mee, ze worden al jaren niet meer gebruikt en daarom doe ik ze weg.  Al waren ze in de tijd dat ik nog vaak zelf wat bakte en lekkere dingen klaar maakte die veel werk en uithoudingsvermogen vroegen van de kok.  Dat heb ik allemaal dus opgegeven, het kan op een eenvoudiger manier ook wel gedaan worden !  En ik geef het grif toe, ik hou ook wel wat meer van mijn gemak, wie gaat me nu nog verbieden om daar niet van te genieten, die zal nog wel moeten geboren worden.

Zo zal in dit weekend nog wel iets uitgedokterd worden om alles weg te werken.  Mijn werk in de kast zit erop, ik krijg ze zelfs niet meer helemaal gevuld.  "Wat ga ik nu met al die ruimte doen ?" schoot er door mijn hoofd.  Maar ze zal sneller gevuld worden dan je denkt, zo dacht ik er al aan om die tafeldoeken en doekjes allerhande daar een plaats te geven, alsook die servetten en allerhande toestanden die nu onderin een andere kast liggen.  Een mens wordt immers niet soepeler met al die jaren die we nu reeds hebben, waarom dan nog bukken om daar onder in die kast te geraken ?!  
Al gaat dat bij mij nog vrij vlot moet ik zeggen, zo zitten mijn vazen ook onderin een andere kast, zelfs die kan ik nog heel goed terugvinden allemaal.  Ik geraak er ook vrij vlot aan al is het soms ook wel puzzelen, ook daar zou nog wel eens wat orde kunnen gemaakt worden, misschien nog een idee voor in de komen week ?!

Dit was het dan weeral voor deze keer, geniet van jullie zaterdag en maak er vooral een gezellige dag van.  Misschien eens een wandeling maken in de natuur, of gaan we toch nog wat anders doen, geen idee eigenlijk, we zien wel !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!