vrijdag . . . en begin van het weekend !



Iedereen ziet er telkens weer naar uit, het weekend is overal welgekomen !  Als we nog zulk mooi en zonnig weer krijgen in de komende dagen, dan mogen we echt niet klagen.  Al zullen we onze warme frak wel moeten aantrekken om een wandeling in de natuur te maken.  Eens benieuwd welke waterdieren we nu weeral gaan tegen komen in het domein, maar dat zal later wel blijken, 'k maak er steeds beelden van.
Zelf gaan we toch ook zorgen dat alles terug prima in orde is in de woning.  Immers, in de voorbije dagen was ik druk in de weer met het uitruimen van één deel van de kasten.  Daar zaten allerlei spelletjes in en ook nog allerlei mappen met gedichten, van mezelf, ook nog andere spullen.  'k Heb dan een keuze moeten maken van welke we willen behouden, die we heel zeker nog nodig hebben zijn al dadelijk terug in de kast gegaan, ook de gezelschapsspelen die we nu nog kunnen gebruiken, die liggen er terug in.  Hier en daar nog wel iets wat je niet graag weg doet, ook al is het reeds oud maar nog degelijk.
Wat ik er ook nog in vond was een muts in fleece en een sjaal, die heb ik uitgewassen en hangt reeds te drogen, of is misschien reeds droog.
Eindelijk hebben we terug een plek waar we iets kunnen weg leggen om er dan later op terug te komen, dat was nu echt wel eens nodig om daar een kuis in te houden.  Ook nog enkele Suske-en-Wiske-boeken heb ik gevonden, er stonden er nog ingebonden in de kast en die zijn daarnaast neergelegd, nog een paar andere strips ook.
Nu is de kast nog vrij leeg, hier ligt wat en ginder ook, boven op het eerste schap, daar liggen mijn mappen met de gedichten die ik schreef.  Gedichten die mijn emoties verwoord hebben in de tijd dat ik het heel moeilijk had.  Gedichten ook die ik schreef voor vrienden, familie en kennissen allerhande, voor iedere gelegenheid had ik er wel eentje.  Om nog wat verder te gaan in die gedichten; 'k schreef er ook een heleboel gewoon zo maar uit het vuistje, om een kaartje te sturen naar de ene of andere in de tijd dat dit nog vrij veel werd gedaan.
En eigenlijk zou ik daar best nog wel eens terug mee willen beginnen, het is wel vermoeiend want mijn verstand kon ik ook nooit eens op nul zetten, tenminste niet terwijl ik hier binnen in huis zat.  Buiten gaat me dat veel beter af maar daar heb je dan ook meer afleiding van alles wat er om je heen gaande is.
Misschien eens een tip om daar dit weekend aan te beginnen, terug schrijven en je emoties erin leggen.  Dat voel je steeds aan wanneer je dat later terug leest . . . een goed idee voor op een koude dag zoals we ze in de komende dagen gaan beleven . . . !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!