na de dinsdag, ja precies . . . !

Na de dinsdag, komt al snel de woensdag en volgen er nog een aantal dagen toch de week weeral voorbij is en we het weekend kunnen in gaan !
Deze dagen zullen de uitnodigingen binnen komen die ik heb laten drukken.  Dat is iets waar ikzelf niet meer aan begin, 'k heb er al eens een printer mee naar de vaantjes geholpen en dat is meer dan genoeg.  Deze moet nog wat meegaan, tenminste als die ondertussen al terug kan werken maar dat hoop ik, we zijn immers al woensdag en een paar dagen verder dan toen het allemaal mis ging.
Maar nu denk ik ineens aan iets, toen we bij vrienden gingen, toen vertelde Ivo iets wat me nu terug te binnen valt.  We waren bezig over ons bed en over hun bed en zo van die dingen allemaal.  Toen hij op een moment zegt : dat bed opmaken, dat zouden ze eens bij ons moeten komen filmen, dat zou wel de moeite waard zijn !
Ik wuifde dat al snel weg, dat is niet de moeite waard, het is hijzelf die het de moeite waard vind om dat te laten filmen, gewoon omdat hij er telkens zo'n spel van maakt en alles in het belachelijke trekt !  Zelf heb ik daar geen enkel probleem mee, hij loopt dan te sakkeren langs zijn kant van het bed en ikzelf sta rustig alles te doen wat ik moet doen en heb meestal in de helft van de tijd die hij nodig heeft, reeds gedaan met alles.
Wat we nu dus doen is ons bovengedeelte van het bed, niet alleen aan het hoofd dus maar iets verder weg, naar omhoog zetten zodat je overal veel beter bij kan komen om die lakens erover te trekken.  Ze zijn soepel genoeg maar wij al niet meer zo, en het gaat gewoon eenvoudiger op die manier, je moet je dan ook niet bukken of op het bed zelf kruipen om dat alles op zijn plaats te krijgen.  Nadat we ook aan de achterkant dat laken erover hebben getrokken, dan pas zetten we alles op zijn plaats terug en dan komt dat vanzelf.  Want het laken zelf is elastisch en geeft mee, je hebt het alleen opzij wat beter rond de matras aan te passen, gewoon op de plaats trekken waar het hoort en het spant dus zichzelf genoeg op.
Dan begint voor hem de miserie met zijn hoofdkussen, wat later speelt de nar voor zijn publiek hoe hij dat donsdeken op de plaats in de overtrek zet, maar alles komt nooit eens helemaal juist op zijn plek terecht, ik help dan wat maar dat zijn zoden aan de dijk, het helpt dus niks en dan krijg ik als commentaar : zie eens naar uw bed of dat wel zo goed ligt.  En ja, dat van mij ligt waar het moet liggen, het donsdeken zit erin zoals het hoort en blijft ook daar, bij hem zit het meestal een stuk weg van zijn overtrek en dan heb je een loze plek waar geen warmte zit maar daar maalt hij niet om.
Wat hij dus wel doet is zijn gedeelte tussen de twee matrassen in steken, in de hoop dat dit daar blijft zitten.  Alleen als er één van de twee eens wat te ver naar het midden ligt dan komt dat los omdat daar de matras wordt ingedrukt en dan komt het donsdek met overtrek terug mee naar boven.  Hij ziet dat niet maar ikzelf weet het maar al te goed.
Dus als hijzelf zich voor gek wil laten doorgaan door dit te filmen, wel dat mag hij wel, maar ik pas daarvoor.  
En waag het niet om me daarbij te betrekken, want dat zal geen verf pakken !  Of hoe een bed samen opmaken ook eens de moeite waard kan zijn . . . volgens hem dan toch ! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!