je leert bij . . . ?!

Ja, zo leert een mens nog iedere dag bij.  Het was op zondag, ik was met de was en plas in de weer, de droogkast stond op, mijn droogrek stond open, 'k ging nog een paar hemden en een bloes van mezelf op een kapstok hangen . . . en toen zag ik het !  Een vogeltje dat ik nog niet eerder hier had gezien, kwam dat nu door de koude of wat zou de oorzaak zijn ?!  Een mens stelt zich allerlei vragen als je zoiets ziet en dan kan je best eens op internet gaan zoeken wat het zou kunnen geweest zijn.
Het gaat hier over een witgrijs vogeltje met een donkere kop, alleen boven op de kop eigenlijk, verder was hij vrijwel wit, ik was benieuwd wat het zou kunnen zijn en vond het dan ook.  Maar ik twijfel nog een beetje, was het nu dit of dat andere, geen idee eigenlijk.  Om daar nu zo dadelijk een foto van te maken, neen, daar kwam ik echt wel te laat voor.  Volgens mij was het dus een mat zwart kopje maar het kan best ook dat andere geweest zijn, zo precies kan je dat dan ook weeral niet zeggen.
Het kan dus een zwarte mees zijn maar dat is het niet volgens mij, dus moeten we kiezen uit een "matkop" of een "glanskop" en als het dat niet is, dan is het nog wel iets anders.  Dat het geen staartmees is dat weet ik wel, het lijfje was te groot en de staart te kort, ik weet wat ik gezien heb . . . alleen zal het zoeken blijven naar wat het precies was, jammer maar helaas.
'k Moet jullie het antwoord schuldig blijven, ofwel eens vragen aan de buren of zij dit vogeltje ook hebben gezien en informeren of zij weten wat het was, of niet ?!  Het zal wel altijd een vraagteken blijven, tenzij ze hier ook eens komen aan het vogelvoeder zitten . . . 



matkopje


glanskop


zwarte mees

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!