oei . . . ?!?!

We zijn nu bijna middag en we hebben weeral een hoop werk verzet.  Niet dat het zwaar werk was, dat niet, maar wel iets wat ik toch nog voor Nieuwjaar gedaan wou krijgen eigenlijk.  Ook mijn ventje was nog op pad gegaan om wat fruit en nog een paar andere dingen bij aan te kopen, kwestie van de dagen die komen toch ook gezond te kunnen in gaan.
Ineens komt hij naar binnen gestormd, ik was nog met mijn stoelen bezig, en riep uit : "Alarm, kom snel mee naar beneden en trek vooral iets warm aan !"  'k Nam even mijn tijd om de plastieken handschoenen uit te trekken want zo kan je niks deftig uitvoeren.  En toen pas viel mijnen Euro, er scheelde wat aan onze grote diepvriezer die zich beneden in de garage bevindt !  Dat zou een ramp zijn mocht daar wat aan mankeren, net nu met die feesten en het begin van het nieuwe jaar, een streep door onze rekening dacht ik al dadelijk.  We hadden immers nog wat wild ingedaan, kwestie van nog verder te kunnen in de eerste maanden van het jaar.  Verder zat die ook nog vol met asperges, die worden vlak voor de zomer ingevroren en nog wat andere groenten en vleessoorten.
Toen we beneden aan kwamen, toen zag ik het al, en hoorde het ook !  Het alarm ging van de diepvriezer en stond daar te knipperen.  Hoe of waarom dat was, geen idee eigenlijk.  En wat is dan het beste, eens snel controleren of alles nog redelijk vast is in de diepvriezer en daarna de stekker eens uit trekken, gewoon de diepvriezer even op "uit" laten staan, zeg maar een reset uitvoeren.  
Bij de meeste machines, die tegenwoordig toch allemaal van die snufjes bevatten, is dit een goede oplossing om een zaak op te lossen.  Al weet ik niet hoe lang die diepvriezer reeds stond te piepen, nochtans was de echtgenoot voordien met de wagen uit diezelfde garage vertrokken.  Had hij dat dan niet gehoord, ge moet niet vragen waar die zit met zijn hoofd als hij zelfs dat gepiep niet meer hoort !?
Voordien was ik druk in de weer met het stofzuigen van de kussens van onze stoelen die in de living staan, ik had ze op de tafel gelegd en daarna de stoelen afgewassen, het was niet echt groot nodig maar toch, je wil je gasten op geen vuile stoelen laten zitten.
Gisteren was onze buurvrouw aangekomen met nog wat overschot van haar feestje met familie, ze had weer veel te veel eten gemaakt, zoals meestal wel het geval is.  En dan genieten we de dag erna nog mee met haar, soms brengt ze ons wel eens een schotel en dat was dus gisterenavond ook het geval.  Daarom moest ik me niet bezig houden met koken van wat lekkers, het stond immers al klaar in de oven, diende alleen nog opgewarmd te worden !
Nu is het dus nog angstig afwachten wat die diepvriezer ons seffens gaat vertellen, indien die geen alarm meer geeft is het opgelost, als die terug in alarm staat dan is het heel vervelend.  We zijn immers naar het einde van het jaar aan het gaan en dat zijn toch weeral 3 dagen dat de meeste mensen niet bereikbaar zijn, kwestie van iemand op te trommelen om te komen kijken zal het toch wel moeilijk worden.  Maar we lopen vooruit op de zaken, straks nog eens gaan kijken en daarna bang afwachten !  Ik laat jullie in ieder geval weten wat het verdict is over dit geval in onze garage.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!