nog vogels . . .

Een aantal vogels in onze buurt die komen niet zo vaak eten van het voedsel dat we hen aanbieden.  Maar toch zijn er weer een paar beelden geschoten, ik kan het gewoon niet laten als ik ze zie poseren in een boom of op ons balkon.  Mijn camera ligt dan ook niet ver van me af, is altijd binnen handbereik.  Al heb ik zojuist gezien dat ik de batterij wel eens zou mogen opladen !


De vorige dagen had ik al geprobeerd om het roodborstje in de boom te fotograferen maar het is me nooit gelukt, tot op vandaag.  Het was reeds 16u15 toen het me wel degelijk gelukt is, de schemering was al zichtbaar, mijn lichten in huis waren reeds aan, toen zat ik in de zetel en nam de camera in de hand.  En het vervolg zie je hierboven dan staan, het vogeltje staat er wel mooi op maar ik heb toch iets moeten corrigeren aan de belichting


Deze pimpelmees met zijn blauwe kopje bleef echt niet lang zitten, maar wel lang genoeg om op beeld vast te leggen.  Nochtans zat ik niet op vinkenslag maar was wel voorbereid !


Hier nog maar eens de merel in zijn winters verenkleed, of in haar verenkleed, ik weet het niet zo goed wat ik erover moet zeggen.  Een merel heeft normaal een gele bek, die van het wijfje is meestal licht van kleur en die van het mannetje die is helgeel.  Alleen zijn we nu in de winter en ze hebben dan ook hun winters verenkleed aangetrokken, alsmede de bek aangepast, in dit geval toch.
Maar als je goed kijkt naar de boom waarin die vogel zit, 'k heb met opzet dit beeld gekozen omdat het hier goed uit komt, dan zie je ook dat de boom reeds groene scheuten vertoont, daar waar de bladeren uit komen dus.  Die is dus ook wat van slag door het eerder nogal zachte weer dat we hadden.  Ondertussen is het wel kouder geworden maar nog niet zo koud dat alle leven terug stil valt, de boom doet dus gewoon verder . . .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!