na dat uitblazen . . .

Eindelijk terug na al dat uitblazen, het was echt wel nodig ook !  We hebben helemaal niet stil gezeten, neen, er is veel water naar de zee gevloeid en ook uit de hemel gevallen zo maar.  En niet alleen regen maar ook nog sneeuw en misschien komt er nog wel, we zijn nog niet echt in de winter maar we hebben toch al een ferme tik gevoeld van de koude en dat beloofd niet veel goeds eigenlijk.  Maar dat moeten we nog afwachten, de winter is lang . . . wie zong dat weer, geen idee eigenlijk maar het schoot zo door mijn hoofd !
Het zijn weeral dagen geweest dat er gefeest werd, dat er rond gereden werd naar hier en daar en we hebben toch weeral een aantal dingen kunnen opklaren ondertussen.  We zijn al naar de juwelier geweest, ge weet wel voor die ringen van mijn echtgenoot, ook zijn horloge heeft na een hele tijd weer een verse batterij gekregen en werkt naar behoren blijkbaar, hij had ze de laatste dagen toch terug aan.  Maar geen nood, hij heeft er nog wel een paar andere . . . die hij ook niet zo vaak draagt, alleen die goedkope, die doet hij dagelijks aan en die voldoet volledig aan wat hij ervan verwacht dus tevredenheid alom.
Op een dag, ergens in het verleden, reden we immers ergens naartoe en op de terugweg dachten we nog een andere stad aan te doen, maar het was vergeefse moeite, de winkel bleek toen gesloten en we reden ietwat verder . . . waar we ook voor een gesloten deur stonden.  Nu dachten we in de vorige week : we doen het, we proberen het nog maar eens, nu zou alles toch weer niet gesloten zijn.  'k Verbood mijn echtgenoot om zo te redeneren en we gingen met frisse moed vlak na de middag op stap, het regende toen wel en het was bitter koud maar ja, dat kon er nog wel bij.  Toen het tot overmaat van ramp ook nog begon te sneeuwen, moesten we dan door de sneeuw naar huis toe rijden, het was nu al zo donker als wat, gewoon door die dikke sneeuwvlokken die uit de hemel vielen.
Mooi was dat wel maar het was dan ook nog nat en vrij koud, handschoenen . . . die hadden we niet bij en ja, we dachten bij onszelf, voor dat stukje kunnen we daar wel tegen, ja, maar dan bij de juwelier terug de maat laten nemen van die vingers, wel dat viel ietwat tegen voor de echtgenoot.  Maar alles verliep nadien toch vrij goed toen we er even binnen waren.  We waren opgewarmd en ondertussen was het felle sneeuwen wat milder geworden, we besloten nog eens een stapje verder te gaan, het was immers een hele tijd geleden dat we 
daar nog waren geweest.  Bij toeval had ik een bon voor vermindering in mijn handtas gestoken toen ik die een week of wat eerder in de bus kreeg.  En net die winkel was dus vlakbij, ik er naar binnen en zocht me wat uit, immers als ik die bon zou uitgeven voor de helft van de maand december kreeg ik het bedrag verdubbeld in vermindering, dat was de moeite om uit te geven en daarom zocht ik iets wat me dienstig kon zijn.  
Mijn keuze viel eerst op een zwarte geklede feestelijke bloes maar die vent van mij vond dat wat te lichtjes (lees te fris) om in de winter te dragen en ik ging naar een licht pulletje.  De meeste waren heel fijn en met ofwel pailletten erop ofwel met glitters, ik nam er eentje met wat glitter en die paste me uitstekend moet ik zeggen.  Verder voelde ik niet dat daar een metaaldraadje was in verwerkt dus die werd goedgekeurd. 
Nu zouden we toch even een koffie gaan drinken, kwestie van even te zitten en daarna nog wat verder te wandelen ook. Tot waar we zouden gaan werd niet afgesproken, de wederhelft wou nog een sigaret roken en dat kan alleen buiten, terwijl ik nog een winkel naar binnen ging om eens rond te kijken, stond hij dus daar maar wist nu niet meer of ik reeds naar buiten was gekomen of niet, toen hij ook maar de winkel binnen stapte.  Net toen kwam ik uit het pashokje waar ik een legging had gekocht, kwestie van geen koude benen te krijgen als ik een ietwat te kort nachthemdje zou dragen.  Zo dat was dan ook weeral goed uit gekomen, voor weinig geld kon ik dat van mij dus terug dragen en eigenlijk waren de kleuren niet wat ze zouden moeten zijn.  Aan die broek was onderaan een roze kantje, dat zou ik wel wegwerken, de lange pijpen moest ik toch wat inkorten en zodoende kwam dat later wel goed.
Met al die spullen waren we al snel binnen gelopen in een taverne om daar een koffie of zo te drinken, het smaakte en we hadden het lekker warm.  Niet dat we buiten kou hadden gekregen maar de warmte deed ons wel deugd, de koffie en thee ook en zo sloten we die dag dan af.
Ondertussen was de sneeuw wat gemilderd en ging over in smeltende sneeuw, ook niet zo fraai maar we gingen toch maar naar de auto en daarna naar huis.  
Onze namiddag was zo goed als voorbij, nog een uur of wat en het was echt wel avond, we begonnen aan die avond met welbehagen, we hadden niet te veel uitgegeven en alles was gedaan wat we wilden gaan doen, dat was het voornaamste.  En daarbij had ik nog wat extra spullen bij die heel goed zullen van pas komen !

Reacties

  1. Wij hebben hier nog niets van sneeuw gezien Chris niet dat ik er zit op te wachten maar soms is dat beter dan zo'n sombere dag als vandaag. Shoppen dat houd ik voor in jan. dan zal ik mijn hartje weer kunnen ophalen! Doe ik jaarlijks als we daar zijn...Hier is een beetje een pestperiode! Ik zit op de sukkel met knie en voet een MRI scan en echo moeten duidelijkheid geven.. viel dan ook nog eens de combi microgolf /oven uit die we pas vorig jaar mei aangekocht hebben. Vandaag zou den de technieker komen om te zien of hij die kan herstellen anders wordt het vervangen en dat juist met de drukke feestdagen voor de boeg . Voor een vervanging zou ik wellicht 2 weken moeten wachten en dat klinkt niet geruststellend met 12 eters op Kerstavond!!! Ik duim dus dat die brave man straks mijn reddende engel wordt!!
    Omdat ik door mijn knie/voet problemen niet echt mobiel ben momenteel ben ik dus maar op bloggenronde om daar wat gezelligheid en warmte op te pikken!
    Hou jullie goed daar geniet van je aankoopjes en dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!