op een grijze maandag . . .

Ja, vorige maandag was niet echt zonnig te noemen, gewoonweg grijs was het en dan nog voor de godganse dag.  Het was een dag dat er niet echt veel te doen viel maar een mens heeft meestal wel nog iets achter de hand . . . voor op zulke dagen . . . !  Zo ook wij dus, en het was niet zoeken naar wat te doen, ik wist het al een tijdje : die ene grote schuif in de hal leeg maken en alles eens opruimen zodanig dat er terug wat meer plaats is om iets weg te leggen !
We begonnen er met volle moed aan, ik zeg nadrukkelijk "wij" maar "ik" ben ermee begonnen en mijn ventje heeft het afgewerkt moet ik zeggen, al wat dat alles wat hij eraan gedaan heeft.  Maar zijn hulp was niet echt nodig, ik zou dat zelf wel geklaard hebben, alleen, hij wou er weer maar eens zijn zegje over doen en ik deed wat ik dacht te doen en zo is het nog het beste gebleken !  Voilà, was ook eens nodig dat dit gezegd is !
Nu spreek ik niet over een gewone schuif, het is een diepe schuif die onder onze kleerkast in de hal is gemaakt, kwestie van daar nog wat rommel kwijt te kunnen wat niet in die kleerkast thuis hoort, al liggen daar ook wel hier en daar enkele stukken die er beter niet in zouden zitten !  Die schuif werd dus door mij leeg gemaakt, een mens duwt daar steeds maar wat bij in en uiteindelijk komen daar niet zoveel stuks terug uit, dus op tijd en stond, ja precies, ge begrijpt het !
Een hele hoop zakken en zakjes kwamen eruit, in stof, in papier, in plastiek en nog andere stoffen . . . je kan het zo gek niet bedenken of ze zaten er wel in.  Mijn eerste werk was om die te sorteren en daarna er een keuze uit te halen van wat ik wou behouden, dat was het voornaamste en ik begon er dapper aan.  
Maar al snel kreeg ik commentaar van "wat gaat ge daar nu allemaal mee doen, en waar gaat ge dat steken ?", "is dat daar nu echt allemaal uit gekomen ?!"  Wat dacht ge nu, dat ik erbij had getoverd zo van de ene moment op de andere en die erbij gelapt ?  Natuurlijk zat dat daar allemaal in, kwestie van ze juist te plooien en ze ordelijk bij mekaar, versta daaronder maar wanordelijk want tegenwoordig vond een kat er haar jongen niet meer in terug !
Enkele hele grote plastieken zakken hield ik toch al afzonderlijk, komen van pas wanneer je er wat oude kledij wil in steken, die gaan dan toch in een kledingbak die ergens langs de straten staat en waar we die in kwijt kunnen.  Daar is de laatste dagen nog een pak of twee van ons in gegaan, spullen die een mens toch niet meer gebruikt of niet meer kan gebruiken, omwille van welke redenen dan ook.
'k Had al mijn keuze gemaakt van wat er terug in die schuif zou terecht komen, hier en daar nog wat nagekeken en ook die grote zakken gingen er terug in, twee andere die werden in de kast gelegd waar ik de niet meer bruikbare spullen in steek en die later worden weg gedaan naar kledingbakken.  'k Had nu nog een ruime keuze in plastieken zakken, in papieren zakken en zakjes en ook in van die geweven stoffen zakken, ook die werden behouden gewoon omdat je die vaak kan hergebruiken om te gaan winkelen her en der.
En dan kwam het plezantste werkje, al die overschot nakijken en sorteren : papier bij papier, zachte plastiek bij zachte plastiek en zo gingen we maar verder.  Je komt dan zakken tegen met lintjes erdoor en die moeten eruit, die horen niet bij het papier.  Ook de papieren zakken met van die speciale handvatten eraan, wel die werden van mekaar getrokken en  alles werd per soort gesorteerd, ja, we hadden er uiteindelijk nog plezier in ook.  Zo kreeg ik op een paar plaatsen een aantal mooie papieren zakjes met daar een versiering opgeplakt, de versiering was een pluim en die heb ik gehouden, komt al eens van pas om een nestje te maken wanneer het Pasen is of zo, of om nog andere dingen een eigen cachet te geven.
Het eindigde met alles in een plastieken draagtas te steken, een zak met papier, zak met plastiek en een zak met allerlei rommel die eigenlijk wel bij het restafval thuis hoort, dat was het dan.
Zo deden we ook nog een aantal andere dingen maar dit was iets wat we samen hebben gedaan tot meerdere eer en glorie van ons huishouden en dat van die befaamde schuif onder onze kleerkast in de hal.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!