maandag vandaag . . .


Het is maandag en dat laat zich wel even voelen, zo denk ik toch tenminste.  Zijn jullie klokken al gelijk gezet met de juiste tijd, ik weet het zo nog niet, ik vermoed dat er hier of daar nog wel eentje is die niet is aangepast !  Zo heb ik nog maar een aantal maanden geleden een nieuwe polshorloge gekocht, kwestie van eens wat degelijk in huis te hebben.  Zo kan je je niet vergissen wanneer je eens op tijd en stond de bus moet hebben,al valt dat niet zo vaak voor dan je denkt, moet ik zeggen.  Die horloge draag ik niet bij mijn dagelijkse bezigheden, wel als we ergens naartoe trekken, dan wissel ik van horloge.
En denk nu niet dat het iets speciaal is, neen, alleen een deugdelijke horloge om mee verder te doen.  Had je dan geen goede horloge ?!  Welja, ik had er wel, zelfs een gouden horloge met ook een gouden armband maar die levert geen goede diensten meer.  En ik heb er nog een andere gouden, met een stalen armband eraan en ook die werkt nog wel goed moet ik zeggen . . . maar ik ben bang om die te verliezen . . . gewoon omdat die armband niet zo goed meer sluit.
En nu ga ik je eens wat vertellen : ik was ze enkele jaren geleden bijna kwijt gespeeld en dan dank ik mijn echtgenoot dat hij ze gezien had !  
We reden met een taxi van de luchthaven, in Tenerife, naar ons hotel toe, onderweg nog iets gezegd tegen de taxibestuurder en toen plots had mijn echtgenoot een horloge in zijn handen.  Die had hij gevonden op de zitting van de zetel in de taxi en hield die omhoog, het was verdorie die van mij maar ik was niet snel genoeg en hij verkondigde luid aan de chauffeur dat hij een horloge had gevonden !!!  Ja, ik kreeg al een kleur en had nog geen zon gezien, ik was beschaamd dat hij dat zo maar vlakaf zei tegen die man en ik weerlegde zijn bewering dat hij die had gevonden en dat die van niemand van ons was !  Het was immers de schuld van dat slotje van die armband dat hij mijn horloge daar op de zetel vond, onder mijn handtas, vermoedelijk open gegaan op het moment dat ik die tas op de zetel neerzette, ik droeg die immers steeds aan mijn arm.
Vanaf die dag heb ik ze niet meer zo vaak gedragen, nog wel gedragen maar steeds wanneer ik er een oogje kon op houden, kwestie van ze niet te verliezen.  Niet dat ze echt zoveel waard is, dat niet want zoveel goud is er nu ook weer niet aan de "kas" van een horloge, er zit immers ook een groot deel glas is en achteraan is een stalen plaat, dus heel veel verlies je er niet aan.  Het is gewoon de emotionele waarde die ze heeft, dat telt voor mij, ik kreeg ze toen er een aantal mensen reeds een hele tijd werkzaam waren in het bedrijf waarvoor ik werkte en zelf was ik daar dus ook bij.  'k Zou het echt wel jammer gevonden hebben om ze kwijt te spelen, wat bijna gelukt was, dank aan mijn echtgenoot om ze terug te vinden in de taxi.
Misschien staat ook die horloge nu wel nog verkeerd maar dat is snel gefikst, ofwel zet je ze een tijdje stil en regelt ze daarna bij, terugdraaien is immers niet zo goed voor de goede werking van de horloge zelf.  De richting veranderen van een goed lopende motor doe je ook niet ongestraft dus toch maar voorzichtig zijn.
We zullen in de komende dagen dan weer gewoon moeten worden dat het snel donker is, sneller dan gedacht, we gaan immers heel rustig naar de winter toe, maar dat duurt nog wel even  . . .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!