dinsdag . . .

Voor iedereen een fijne dag toegewenst, hou het hoofd koel en probeer wat te rusten wanneer je dat nodig hebt, een goede raad die ik iedereen kan aanbevelen.

Het zomert hier bij ons en dat is een raar gevoel, het is warm, heet zelfs en wij schermen ons daarvoor af.  
"Raar toch," zei mijn echtgenoot, "wanneer we in Gran Canaria zijn dan lopen we zonder te blozen doorheen die warmte om een wandeling te maken in volle zon, soms ook wel op de middag !  En nu houden we hier alles dicht om de warmte buiten te houden en houden ons rustig, komen niet buiten als het niet moet !"

Eigenlijk is dat wel zo, maar hier moet een mens ook nog werken, en ginder ben je met vakantie, je trekt je van niks nog iets aan en geniet met volle teugen van die herwonnen vrijheid !  Zo zie ik dat en hier ben je bezig in huis en moet zorgen dat er dan ook nog wat te eten op tafel komt.  Ook dat vraagt een inspanning, al is die inspanning niet echt groot te noemen, we doen het met plezier.

Zo zijn we deze voormiddag snel een boodschap gaan doen.  Toen we terug thuis waren was het nog geen 10 u, daarna ben ik gestart met wat strijk, veel was er niet maar ik wou het toch maar gedaan hebben.  In de voormiddag is het hier nog heerlijk "fris", al was het toen binnen en buiten toch al bijna 24° !  Nadien alles opgeruimd en de overtrek van mijn strijkplank nog snel uitgewassen en alles was weer terug klaar om later weer aan een andere strijksessie te beginnen.

Gisteren had ik het onzalige idee om onze douche uit te wassen, van binnen eens goed onder handen nemen en ook buiten goed poetsen zodat het glas terug blinkt.  Ik zag eerder hier en daar er wel een veeg op en van waar die steeds komen, ik weet het niet maar er is telkens wel iemand die tegen dat glas komt zonder erbij na te denken blijkbaar.  Ben ikzelf dat of iemand anders in huis, geen idee.  Dat is hier ook zo met de kastjes met spiegeldeuren, zo heb ik er twee hangen, eentje in de badkamer en eentje in het toilet.
De deuren van dat kastje in de badkamer die zijn meestal wel bespat met waterdruppels, van waar dat komt moet je niet raden, je wast je daar tussendoor eens de handen.  Je plonst wat met dit of dat en ook die man van mij is niet van de voorzichtigste, ik bezondig mij er soms ook wel aan, en zo zijn die steeds maar "bevlekt" en moet moeder de vrouw poetsen.  

Daar geef ik echt niet om maar de vraag is steeds : wie heeft dat weeral gedaan ?  Nooit is er iemand die dat toegeeft, ben ik dat geweest dan zal ik dat zeggen, ook ik doe dat regelmatig, daar ben ik van overtuigd.  Maar die wederhelften die denken steeds maar dat moeder de vrouw alleen daarvoor klaar staat !

We hebben dan ook nog een grote spiegel in onze hal, waar je jezelf ten voeten uit kan bewonderen.  Ook daar zijn dan vaak plekken op die vettig aanvoelen, van waar die komen vraag ik me steeds maar af maar ik weet zo wel wie dat doet.  Niet dat hij dat met opzet doet maar ik zie ook wel dat hij vaak eens in de spiegel naar zijn gezicht zit te turen.  Nooit komt hij daar tegen, net zoals tegen die glazen tussendeur in onze hal naar de living toe.  Steeds zitten daar vegen op en "nooit komt hij daar met zijn handen of zo aan!"  Dit laatste zijn zijn eigen woorden maar wie komt er steeds aan iedere deur aan wanneer die open en daarna weer dicht wordt gedaan, precies : hij !  Dan merk ik dat ook vaak op terwijl hij dat doet maar dat is dan steeds maar "voor die ene keer!"

Wat het is weet ik niet maar zelden geeft hij toe dat ook hij daar wel eens tegen komt, zelfs met zijn armen en die zijn vaak niet zuiver te noemen.  En daar bedoel ik dan mee dat hij tussendoor zit te pulken als hij ergens een wondje heeft of had en die korst moet daar telkens dan af.  Dan zie je achteraf een rode streep op die deur, terwijl hij daar niet is tegen geweest . . . volgens zijn zeggen.  Die ontkenning die haat ik dan, zeg dat dan gewoon, dan is er niks aan de hand maar steeds dat liegen.

Ook op de ramen, daar komt hij nooit met zijn hoofd tegen . . . maar wie moet steeds tegen dat raam gaan hangen om wat buiten gaande is te bekijken ?  Hij dus, en nooit komt hij daar tegen, zeg dit toch niet, dit haat ik dan weer dat hij ook telkens dat verloochend.

En ik weet het : het is warm voor iedereen, ik kan daar vrij goed tegen . . . als ik me nu rustig binnen kan bezig houden en dat doe ik dan ook.  Maar kleine ergernissen steken dan steeds vaker de kop op.  Hij legt zich even in de zetel neer en slaapt, daartegenover staat dat ikzelf ook wel eens mijn ogen wil dicht doen maar dat heeft geen zin want ik slaap toch zelden of nooit.  Zeker niet tijdens de dag, al heb ik het soms wel erg om mijn ogen open te houden . . . maar dat is meestal in de vroege avond.  En dan is het nog geen tijd om te slapen dus zie je mijn ergernis.

Dit moet ik toch nog vertellen : zo had ik voordien, toen we op pad gingen, een andere bloes aan en ook een normaal short.   Nu draag ik een korte short en een loshangend topje dat vrij veel bloot laat van bovenaan gezien.  En net dat topje had ik letterlijk het binnenste buiten aan, ik kreeg in het oog dat die vouw vooraan in de verkeerde richting zat en . . . toen wist ik dat ik dit snel had aangetrokken zonder al te goed te zien wat ik deed blijkbaar !  Ja, ook dat ziet die man van mij niet maar dat verwondert me niet, het is een bloesje dat van twee zijden ongeveer hetzelfde eruit ziet, alleen de onderste naden zitten dan wel verkeerd maar dat valt echt niet op.  Die bloes heb ik dan ook dadelijk uitgetrokken en weer op de juiste manier gedraaid en terug aangetrokken . . . 

Zo zie je maar, ook ik kan al wel eens een misstap begaan, al was dit nu niet echt erg te noemen . . . en al dat andere eigenlijk ook niet !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!