vrijdag . . .


Voor wie het nog niet moest weten : we gaan naar het einde van de week toe.

Daar ben ik deze keer echt niet rouwig om, het was een week om snel te vergeten, niet dat ze tegengevallen is maar toch, het kan steeds beter.  We hadden een kleine verhuis in eigen woning en dat brengt steeds wat rommel met zich mee.  'k Heb graag dat alles zijn vaste plek heeft en dat het dus vrij opgeruimd blijft, een paar boekjes uitgezonderd dan.  Die worden hier nogal vaak eens doorbladerd als er over ditjes en datjes wordt gepraat.  Dat is dan meestal over de programma's op tv . . . maar daar hoeven we ons nu geen zorgen meer om te maken, het is al voetbal wat de klok slaat !

Verhuizen is aangenaam . . . als alles achter de rug is.  Dat ondervonden we zelf met de verhuis van gewoon één kast in onze living.  De nieuwe kast die stond er vrij snel, ook de oude kast was vrij vlug in de ondergrondse garage.  Maar al die kleine dingen die eruit zijn gekomen, die geraken niet op hun plaats.  En dat is wat me wat tegen gaat.  Die vent van mij die wil niet dat die papieren weer dadelijk op hun plek liggen . . . hij zal dat later wel eens doen.  Ondertussen staan ze in een wasmand in de dressing . . . waar ze fel in de weg staan.  Want als ik daar wil strijken dan moet ik alles naar onze slaapkamer verhuizen ofwel in de weg zetten ergens in de hal, die ook al niet zo groot is.  Maar ja, als hij dat zo wil, dan doet hij het zo maar, dan moet hij zelf ook maar zoeken wanneer er iets nodig is van papieren, je leest het goed : ik ben daar niet akkoord mee.

Een week van discussies, wat je reeds hoger hier las, dat zat er dan ook nog in, wat voor mij meestal betekent dat in onrustig ga slapen en pas heel laat de slaap kan vinden, jammer maar helaas, zo ben ik nu eenmaal.  Dan blijft die kop van mij maar malen op hetzelfde, ik zie dan hetzelfde terug voor mijn ogen, hoor wat er allemaal gezegd wordt en ik, ik doe er het zwijgen toe.  Want dat is zomer en winter goed, zei mijn grootvader steeds . . . 

Verder wil ik die nieuwe tafeldoek op leggen maar dat kan ik alleen niet, daar heb ik hulp voor nodig om die juist te leggen, er ligt immers nog een beschermlaag onder.  'k Ben onrustig omdat er hier ook nog een stereotoren te koop staat en dat ik daarop een reactie kreeg maar dat die persoon tot nu toe niet meer van zich liet horen.  Dan kon dat ook van die nieuwe kast worden af gehaald en had ik vrij spel.  Alles lijkt veel opener nu dat we al veel hebben aangepast en eerder eens een blote muur te zien krijgen.

Dan was ik eerst wat sceptisch omdat het behang er reeds een hele tijd tegen die muur hangt, eerder al geprobeerd om enkele plekken terug zuiver te maken . . . en tot onze vreugde konden we alles weg krijgen wat niet thuis hoorde op het behangpapier.  Een geluk dus dat het zo ook kan.  We hadden voorzien dat alles terug een vaste plek zou krijgen tegen die muur, ook de schilderijen die er hangen en allerhande dingen.  Hier iets weg gedaan en dan ook die radioboxen nog van de muur, die waren ook nog een doorn in mijn oog . . . maar die gaan weg samen met de stereoketen.

Het zijn allemaal kleine ergernissen die me irriteren en die ik van de baan wil, eender hoe het opgelost geraakt maar eens wil ik wel eens alles rustig krijgen zodat onze ogen ook eens rust krijgen.  Een nieuwe tv is in bestelling, wanneer die er is wordt die geleverd en geplaatst, afgesteld en alles.  Nog wat om bij in dat hoofd van mij te zitten maar daar hoop ik dan dat het zal stoppen.  Moet ge weten dat die vent van mij daar geen vinger naar uit steekt, verder is die goed genoeg maar al wat van die spullen is, daar kent hij geen jota van.  Die dingen moet ik steeds opzoeken, uitleggen en blijven uitleggen . . . tot ik er mijn hoofd bij neerleg . . . en dan nog weet hij er nadien niks meer van, steeds maar vragen tot ik het zo moe ben om steeds weer daarover te beginnen !  

Vorig weekend was er iemand hier die hem vlakaf zei dat het misschien eens goed was om daar ook mee te beginnen maar toen zweeg dat praatgraag ventje van mij !  Hij begon over wat anders, vond geen medestanders meer en daar was ik echt wel blij om, het moet niet altijd van mij uit gaan.  En om eerlijk te zijn, die man had wel wat gelijk ook, ik doe hier steeds die betalingen, al jaren eigenlijk, moet mailen en zorgen voor alles en nog wat, opzoekingen doen over dingen waar ik ook niet alles van weet en dan blijft er voor normale dingen niet echt veel tijd meer over, al geef ik hier dat bloggen er zeker niet voor op.

Dus al die dingen komen allemaal bij mij terecht, ik moet het maar oplossen want ik heb een computer en hij kent er niks vanaf.  Beseft ge nu hoe het er hier aan toe gaat, ik moet toch ook mijn hart wel eens ergens kunnen luchten, gelukkig kan dat hier.  En begrijpen jullie nu dat het me soms wel eens te hoog komt te zitten . . . en dat ik daardoor een slechte slaper ben geworden ?!

Wat een relaas over wijzigingen in eigen huis allemaal teweeg kunnen brengen, ik de brains, hij de brute force en de lange tong, een goed huwelijk, normaal wel, alleen nu even niet.  Het kan verkeren zei Bredero . . . !!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!