donderdag . . .



Donderdag is een dag zoals vele anderen, alleen zal het ietwat frisser zijn.  Ja, het weer is een dankbaar onderwerp om over te praten en dat is dus mooi meegenomen.

Op maandag werd dus onze nieuwe kast gebracht, verhuis van het oude spul naar beneden en het nieuwe naar boven, alleen ging het niet zo eenvoudig als ik het hier neer zet.  Maar al bij al is het nog vrij snel gedaan geweest, daarna heb ik me bezig gehouden met het afstoffen van die kast met alles erop en eraan en daarna heb ik nog viltjes gekleefd op de poten van diezelfde kast.  Al zie je daar onderaan niets van, de kast staat zo laag dat je niet ziet dat er poten onder staan maar beter zo, dan kan je daar geen vuiligheid onder krijgen, alleen wat stof is mogelijk en dat zien we dan wel hoe we dat weg doen.  Daar heb ik al lang een oplossing voor gevonden en het gaat nog vrij goed ook dus dat is ook alweer opgelost.

Toen alles weer terug wat normaler eruit zag in onze living, toen hebben we de zetels terug op hun plaats gezet, kwestie van tegen de avond toch eens rustig te kunnen zitten en onze normale plaatsen terug in te nemen.  Eerder hadden we dus alles opzij gezet zodat die twee kasten veilig terug op hun plaats konden gezet worden.  Hoe we die ene gaan kwijt geraken weten we nog niet en de nieuwe die werd al snel goedgekeurd, door onze buurvrouw, voordat ze naar boven werd gebracht.

Op dinsdag hebben we dan eerst de vloer eens onder handen genomen, dat tapijt dat er in de buurt lag, werd eerder weg gedaan om het de mannen die het kwamen leveren wat eenvoudiger te maken.  Ook de tapijt die aan de deur naar de hal ligt hadden we opgerold, we willen immers geen ongevallen in huis en dat zou wel gevaarlijk kunnen worden als die aan het schuiven gaat.  Het salontafeltje werd ook opzij gezet, zowat alles opzij geschoven zodat we een vrij grote ruimte vrij hadden om alles te verplaatsen op zijn nieuwe plek.  Zelfs onze ruime tafel werd opgeschoven tot tegen de kast aan, en dan leek onze living wel eerder op een balzaal.  Dat is iets wat we niet gewoon waren dus ook dat werd terug op de normale plaats gezet, stoelen incluis natuurlijk.  

Een bijzettafeltje hier en daar werd ook in gebruik genomen, gewoon om de tv op te zetten, om de digicorder een plaats te geven en ook de radio stond op het grootste van de drie.  Handig als je die dingen in huis hebt maar nadien wil ik het ook weer zo snel mogelijk terug op de normale plaats hebben staan.  Verandering is goed maar te veel verandering hoeft nu ook weer niet, dan vind een mens zijn weg in eigen huis niet meer terug !

En is dat oud worden vraag ik me dan af, wel dat zijn we eigenlijk wel, op een leeftijd van plus 70 mag je dat al wel zeggen, al vind ik mezelf niet oud.  Zie me hier zitten zoals meestal : met een shortje aan, een topje zonder mouwen, opengewerkte sandalen aan de voeten, verder weinig om het lijf dus.  Maar zo voel ik me goed en als er iemand daar bezwaar tegen heeft, wel dan is dat jammer, ik voel me zo goed en doe ermee verder.  Blote benen moet ik hebben maar als het ietwat kouder wordt dan krijg ik het meestal te koud.  

En daar zijn we weer bij het weer aangekomen, waarmee we dus ook begonnen zijn.  Geen nood, ik ga over dat weer zeker niet klagen, ik heb in de voorbije weken weeral slecht geslapen, voornamelijk omdat het in onze woning niet zo goed afkoelt.  Maar ge weet het al : niet klagen over het weer, we nemen het zoals het komt . . . !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!