zondag = rustdag . . .

'k Weet niet hoe jullie je week indelen maar de zondag is bij mij steeds een rustdag.  

Ook al ben ik bezig met allerhande dagelijkse dingen zoals eten klaar maken en wat opruimen, soms ook wat afstoffen en nog zo van die dingen.  Bij uitzondering begin ik soms ook wel te wassen en was opvouwen volgt dan meestal maar dat probeer ik te vermijden.  De zondag is voor mij heilig en als we niet thuis blijven dan blijft het meestal wel alleen bij een wandeling.  Of dit er deze dagen van zal komen weet ik echt niet, 's avonds is het minder warm maar die onweders die er steeds maar op de loer liggen, die houden ons wat tegen.

Vermoedelijk zit ik nu wat te lezen, dat doe ik graag maar maak er vaak veel te weinig tijd voor.  Ook gewoon wat buiten zitten op ons balkon, dat kan ook natuurlijk en tegelijk genieten van de zonnestralen, niet te veel maar geen nood, dat doe ik zeker niet.  Anders zag ik nu zo donker als een bruine medemens, ik smeer me altijd in en dat houdt wel dat bruinen ietwat tegen.  Dan ook nog dat ik niet altijd kan blijven zitten, meestal ga ik eens naar binnen om wat te drinken, thee zetten of zo, iets knabbelen en dan weer naar het toilet toe gaan en zo van die dingen.  Het duurt bij mij meestal zeker niet langer dan een dik half uur dat ik kan blijven zitten, tenzij ik echt verdiept ben in mijn boek en ik het eindresultaat wil weten.

Jaja, ik weet het wel, dat kan je ook lezen zonder dat je alle bladzijden heb gezien, dat weet ik ook wel maar dat doe ik niet.  Ik begin in een boek te lezen en dan wil ik gewoon niet vooruit zien, ik laat me verrassen, al kan ik soms het resultaat wel raden of hoe het gaat eindigen.  Thrillers, dat is mijn soort boeken die ik graag lees, ook al wel eens een romannetje maar dat is luchtiger en is alleen voor tijdens de vakanties hier of daar.  Zo heeft ieder wel zijn voorkeur en je weet nu de mijne.
Met een e-reader is het handig : je download er een aantal en wanneer die niet zo goed meevallen, dan veeg je die er gewoon maar af, ook dat kan.  Maar dan ben je wel het geld kwijt dat je eraan hebt gegeven dus ik probeer braaf vol te houden tot het einde.

Zo nu zijn jullie ook weer wat wijzer geworden in de zin van wat mijn gewoontes zijn op zondag . . . en soms ook wel eens in de week  !  Iedereen heeft wel zoiets wat hij of zij graag doet en dat is mijn grote droom : mooie boeken lezen.  Dat ik er reeds veel heb doorgelezen hoef ik jullie niet te zeggen zeker, zo ben ik in het begin van de week een boek begonnen dat nu zo goed als uit is gelezen, daar ga ik nu mee verder doen en hoop op een mooi einde, dat mag ook, dat geeft voldoening, net of je hebt het zelf verdiend . . . !!!

Nog een fijne zondag !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!