dinsdag . . .

Op zaterdag hebben we zoals gezegd gefeest om een jarige te vieren.  Het was dan ook reeds 22 u toen we terug naar huis keerden, al hadden we best nog wat kunnen blijven zitten.  Alleen zat ik daar te geeuwen dat het niet meer mooi was, mijn maag is al dat zoet niet meer gewoon en die speelde wat op.  Of was het misschien van dat "pikante" sausje te eten ?!  Wie zal het zeggen, die maag van mij is niet echt veel meer gewoon en ja, als je dan al eens wat anders wil proeven of uitproberen dan bekoop je dat soms wel.

Op zondag ben ik in de voormiddag begonnen met de was te sorteren, de lakens die waren zaterdag reeds aan de beurt dus nu kon de rest ook maar gedaan zijn.  'k Had een hele mand vol met handdoeken en wat witgoed van het ventje, ja die wil dat zo, geen ander ondergoed en ja dan koop je dat ook maar best, anders is het mis.  De andere spullen keurig in verschillende wasmanden en -mandjes gesorteerd en dan maar aan het wassen geslagen.  Ook dat is werk voor in het weekend, wegens gewoon die verlaagde prijs van de energie die je daarvoor verbruikt.  Dat kan soms wel echt hoog oplopen als je een groot gezin hebt, wat hier niet het geval is.

In de namiddag ben ik lekker in het zonnetje gaan zitten, ook dat moet kunnen natuurlijk, ik had geen zin om steeds maar druk in de weer te zijn, al stond die was wel te draaien en drogen moet een mens dan ook maar dat kan best zo tussendoor.  'k Heb wel graag dat mijn zonnemomenten onderbroken worden door iets wat dan ook nog nuttig is.  Al zal er daarna wel weer een deel te strijken vallen ook maar ja, dat nemen we erbij, als de felste warmte weg is kan dat ook nog wel best gedaan worden.

Zo hadden we het ook nog over onze éénjarige bloemen die we zouden aankopen, die aankopen zijn momenteel uitgesteld, 'k ga wachten tot vrijdag of zo, dan is er tijd en is de warmte ook wat meer vervlogen, ze geven dan maar 20° en dat is een betere temperatuur voor de bloemen aan te kopen.  Anders zijn ze gekookt en gebakken tegen dat we terug er mee thuis geraken van de zaak waar we ze halen.  
Mijn ventje was ook wat bezorgd over de potgrond die we daarvoor nodig hadden maar die halen we dan maar hier dichtbij ons, dat is handiger en die is even goed voor die jaarlingen, als de pot het water vast houdt is het voor mij goed, de rest kan me dit jaar gestolen worden.  
Het is soms wel allemaal wat veel om met die dingen tegelijk bezig te zijn, ach, mijn hoofd tolde in de voorbije week en dat mag wel eens wat minder zijn.  Ik verdraag dat niet zo goed meer, als ik geen dagje rust kan nemen dan voel ik me daarna niet zo goed, nu ook nog wat profiteren van de schaarse zon die we dit jaar reeds hadden is echt welkom en geloof me vrij, ik heb dat echt nodig, ik ken mezelf.

In ieder geval voor iedereen een fijne dinsdag en geniet er maar van, tenminste als er niet reeds wat wolken de kop op steken maar dat zien we dan wel . . . !!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!