zondag . . .


Vandaag is het de dag om te ontspannen na alle emoties die de vorige dagen hebben meegebracht.  Jullie weten het misschien wel, ik ben een gevoelig beestje, ik kan janken om iets moois, ik kan meeleven met iemand die leed heeft geleden, ik kan voelen dat iemand pijn voelt, ik ben echt wel heel gevoelig . . . en dat is niet slecht . . . !

Een gevoelig mens is dan ook heel kwetsbaar, daar kan jij je leren tegen wapenen, een beetje weten wat te doen als het zover is, als je gekwetst bent geworden, ook al is het soms door mensen die het zo niet hebben bedoeld . . . maar meestal wel, ik weet er van mee te spreken.  

Vandaag is het een beetje rustdag, ook voor ons gemoed, dat moeten we nog afwachten !?  Is alles in de voorbije dagen goed verlopen, dat weet ik nu nog niet want het is op de vorige zondag dat ik dit logje schrijf ?!  Vragen zonder antwoorden op dit moment maar hopelijk is alles goed gegaan, zonder al te veel strubbelingen.  Zelf ben ik pas tevreden als anderen ook tevreden zijn, zo zou iedereen moeten zijn maar dat is niet steeds zo.  Zo zijn er ook een aantal mensen die denken dat je het zelf beter hebt dan zij en dan steekt de jaloezie de kop op, jammer maar helaas. 
Ik moet daar dan vaak mee lachen als er raar gereageerd wordt maar heb dan ook medelijden met diezelfde mensen, jammer maar helaas, ze bestaan en meer dan dat je zelf denkt.  Jaloezie is een rare ziekte die relaties kan verzieken ook, zelf meegemaakt, het kan en het bestaat, soms in je nabije omgeving, ook van mensen die je echt nabij zijn en die bepaalde dingen die je hen verteld hebt misbruiken. 
Die diezelfde dingen gewoon tegen je gebruiken en je in slecht daglicht stellen, 'k heb het zelf meegemaakt maar heb ze gelaten voor wat ze waren.  Ze zijn je tranen echt niet waard, al die dingen roepen dit alles in mij op, nadenken over de slechte kanten van je omgeving, die laat je nog het best gewoon links liggen, ook al kan je daar soms niet echt omheen, doen, zij misbruiken ook je geloof in de goedheid van de mensen . . . !

Zondag, een dag om niks te doen, zo zal het vandaag wel vergaan met de mensen die hebben mee gefeest, tenminste als ze niet aan het werk moeten, ja er waren enkele personen bij die nog aan het werk zijn.  Wel voor hen zeg ik chapeau, ik doe mijn hoed voor jullie af, tenminste als ik er eentje op had !  Ach, het zal wel zo erg niet zijn maar 'k had het even erg zoals je leest hierboven, dan steken die oude herinneringen weer de kop op en denk ik verder na, wat ik beter niet meer zou doen, dat terugkijken hoeft niet meer, het is voorbij, die tijd vergeten we beter . . . 

Geniet in ieder geval nog van jullie zondag, eender welk weer we vandaag krijgen, wat komen moet dat komt zo ook wel, goed of slecht.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!