woensdag . . .


Als het weer niet echt goed mee wil werken dan wachten we totdat het dat wel wil doen.  Daarom hebben we onze wandeling uitgesteld tot op woensdag, hopend op beter weer dan het op maandag was.  Ik weet niet hoe het bij jullie zat maar hier bij ons was het de ganse dag maar grijs en een eerder dreigende lucht, ook werden er druppels voorspeld, weinig of veel, dat laat ik in het midden.

Op maandag ben ik dan maar mijn dressing ingedoken om wat te rommelen, het was echt wel nodig, geloof me vrij.  Zo ging ik in de week een pas gewassen broek weghangen en zag toen dat ik er toch wel echt veel hangen had, in alle kleuren en maten, vele ervan die zouden me echt niet meer passen . . . daarom besloot ik in de komende dagen dan ook daar eens huis in te houden en die welke ik niet meer draag toch maar weg te doen, goed of niet goed.
En dan begon het passen natuurlijk, eerst proberen of ze nog goed zitten, een mens verandert al eens van model, zeker na een kleine vermageringsinspanning, die dan ook nog vrij goed gelukt is.  Dan zie je dat je nog mooie en helemaal niet versleten spullen hebt die niet goed meer zitten, ofwel te los maar ook vaak dat ze ergens knellen waar het vroeger niet knelde, dat kan ook.  Mijn lichaam is blijkbaar gevoeliger geworden tegen vroeger, toen trok ik een broek aan en kon die gewoon verder afdragen.  Nu voel ik er hier dit aan mis zitten en aan een andere weeral dat, soms is het gewoon de knop waarmee ze gesloten wordt die me last bezorgd.  Iets wat ongemakkelijk zit dat trek je meestal niet zo snel meer aan, al kun je daar nog even mee wachten om het dan weg te doen.  Ook van die dingen zat er nog tussen en ook die werden aan het nodige onderzoek onderworpen voordat ik het bij "weg doen" klasseerde.  Die man van mij die zegt dan : kunt ge dat niet meer dragen, en ook dit al niet meer, er zijn er bij die nog zo goed als nieuw zijn ?!  Daar ben ik resoluut in, als ik ze in het laatste jaar niet meer heb gedragen vliegt ze weg, al waren er ook wel bij waar ik echt wel spijt van had, gewoon omdat ik ze zo graag droeg.

In de namiddag van maandag ben ik begonnen met het opfrissen van de zomerspullen.  Meestal heb ik daar rond dezelfde tijd van het jaar reeds lang mee gedaan maar er zijn andere dingen die me eerder bezig hielden.  Al mag ik nu toch al zeggen dat mijn bloesjes en de hemdjes met korte mouwen van de echtgenoot, toch al gestreken zijn en terug in de kast hangen.  Ook de lange broeken van mezelf die voor de zomer dienen, die werden gestreken, al zal er hier of daar met al dat rommelen wel nog wat hangen dat aan mijn aandacht is ontsnapt.

Met dit alles werd mijn maandag gevuld en je mag het geloven of niet maar toen ik stopte ermee was ik echt wel aan wat rust toe.

Als we dus vandaag gaan wandelen, wat ook nog af te wachten valt, dan krijgen jullie in de volgende dagen wel weer wat beelden te bekijken.  In ieder geval : geniet van jullie woensdag, wij gaan dat ook proberen te doen !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!