paasmaandag = rustdag . . . !


En op deze dag gaan we wat uitrusten, tenminste wat ik onder uitrusten versta.  Dat kan best heel wat zijn want het gaat van ergens naartoe rijden of wandelen, of het kan zelfs gewoon de was doen zijn, ook dat moet gedaan worden.
Onze week is immers reeds korter dan gedacht, op maandag heb ik me dan voorgenomen om te rusten, al is tussendoor wat doen niet uitgesloten.  Het hangt er alleen vanaf wat de echtgenoot in de zin heeft en hoe het weer buiten is, volgens de voorspellingen zou het wel vaak kunnen regenen maar het is telkens toch afwachten.

Op dinsdag zouden we eens wat anders kunnen doen dan gewoon wat we normaal ook doen en dat is eten maken, wat opruimen hier en daar en nog zo van die dingen allemaal, kleine klusjes zeg maar.  Al zou ik het wel zien zitten om er eens op uit te trekken om wat spullen bij aan te kopen, ik bedoel dan van toiletgerief, een aantal potjes en tubes zijn reeds heel klein geworden of gewoon licht geworden zodanig dat er niet veel  meer in zit !  Het zijn geen dure dingen maar wel zaken zoals handcrème en dergelijke, ook iets om aan mijn voeten te smeren als ik die gewassen heb, mijn huid ziet er immers van af om in gesloten schoenen te zitten en dan doet het deugd van die dagelijks te wassen, soms wel twee keren.  Daarna een weldoende massage, al moet ik die zelf geven aan die tenen, en wat voedende crème eraan smeren, het kan zo'n deugd doen aan die voetjes . . . !
Maar 's avonds hebben we een afspraak, er viel nog wat te regelen voor onze feestelijkheden en ook dat wil ik achter de rug hebben zodat we een zicht hebben van wat nog moet gedaan worden en binnen welke tijd.  Ik hou van gedane zaken op dat gebied zodat ik daar niet meer moet aan denken, al denk ik soms wel eens aan iets waarvoor het dan echt wel te laat is, jammer maar helaas, zal de leeftijd wel meebrengen zeker ?!

Op woensdag is het D-day voor ons, dan worden we op het stadhuis in Leuven verwacht door schepen Dirk Vansina van feestelijkheden, we worden gevierd en krijgen ook speciale toelatingen om door de wandelstraten met de wagen te rijden, beperkt wel te verstaan en aan een heel trage snelheid.  Zo kom je toch fijn uitgedost ter plekke aan en moet je niet met allerlei toestanden rekening houden.  Speeches horen daarbij en een glaasje en een hapje maar veel verder gaat dat dan niet, wat we krijgen valt nog af te wachten, in ieder geval kunnen we nu ook eens profiteren van wat de stad van ons krijgt aan belastingen. 
Voor de volgende dagen staat er nog niks op de agenda maar het kan soms snel gaan als je nog maar denkt aan die week waarin ik in het ziekenhuis was en alle onderzoeken op de dagen daarna . . . !
Dus als je van ons niet snel iets hoort of ziet, maak je niet druk, we zijn aan het rusten van alles wat er in de voorbije weken reeds werd gedaan of is voorgevallen.  Nu voor jullie, hou er ook maar eens een echte rustige dag op na, het is iedereen gegund.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!