even updaten . . .

Woensdag was dus de dag dat we op het stadhuis werden ontvangen en gevierd.

We waren ietsje te vroeg en er moesten nog een paar mensen erbij komen, daarom stonden we te wachten in de galerij opzij aan het stadhuis, buiten dus.  Maar een dame kwam ons uitnodigen om naar binnen te gaan, mijn ventje die bleef buiten wachten op de rest van de familie.  Een deel ervan moest komen met de fiets tot daar, die fiets dan nog stallen ook en dan maar een honderd meters ver gaan om aan het stadhuis te geraken.  Als je dat moet doen dan bereken je dat op voorhand en je komt dan meestal ook op tijd aan, dat was hier dus ook het geval, tegen dat het tijd was om naar binnen te gaan, toen waren we helemaal compleet.
Onze kinderen en hun wederhelften, de kleinkinderen en ook nog de vriend van de oudste kleindochter, samen met onszelf, waren we allemaal present.  Iets later mochten we naar de "trouwzaal" gaan om daar de felicitaties in ontvangst te nemen van eerst en vooral de koning en koningin, die ook een brief lieten sturen door hun secretariaat, bloemen werden er afgegeven en ook een schoteltje deze beide van de stad Leuven zelf.
Nadien kregen we een glas en er werd royaal bijgeschonken, ik heb het wel een paar keren geweigerd omdat ik niet zo goed meer tegen die drank bestand ben, al drink ik dat wel graag.  Maar je weet het misschien reeds zelf door ondervinding : op een lege maag drinken is niet aan te raden, ik heb het liever als ik wat gegeten heb.  De hapjes erbij waren niet zo denderend : koekjes of blokjes kaas en blokjes van een onbestemde soort worst.
Er volgde dan ook nog een fotosessie en we stonden dus allemaal samen op de foto, eerst gewoon de jubilarissen, wij dus, daarna al ons gevolg er bij, kinderen, kleinkinderen en de vriend van de oudste kleindochter.  Of ze goed gelukt zijn durf ik niet te zeggen maar ze werden door een echte fotograaf genomen dus zal dat wel vrij goed meevallen.  Later krijgen we daarvan ook een cd dacht ik en daar staan dus de beelden op, je kan er mee doen wat je zelf wil, vermoedelijk dus ook laten uitprinten en dat is iets wat ikzelf wel zou willen . . . maar toch eerst eens kijken hoe goed ze gelukt zijn . . . !

Op donderdag hebben we jacht gemaakt op schoenen voor mezelf, je weet het misschien nog wel dat ik me had voorgenomen om eens alles nieuw te kopen; te beginnen met kledij en dan ook nog de toebehoren zoals een handtas en schoenen.  Het soort schoenen dat ik gekozen had dat paste niet echt goed en dan neem je dat dus beter niet.  Nog eens rond gekeken en ik kreeg een paar in het oog dat me wel aan stond, dus dat gepast, nog een grotere maat genomen want 'k had me vergist in schoenen, een halve maat meer of minder kan een hemelsbreed verschil uit maken.  Eenmaal terug thuis heb ik ze dadelijk met iets ingespoten tegen de regen en zo kunnen ze wat beter tegen een stootje.  Heel mijn outfit was dus klaar om te feesten, al had ik een deel ervan wel al gedragen op de ontvangst op het stadhuis.

En dan de vrijdag, we zijn op pad geweest om onze voorraad aan te vullen, naar het Gouden Kruispunt in Tielt-Winge.  Daar heb je een boel grote en kleine winkels samen, het ene van kledij, waarvan er wel meerdere zijn, schoenen, ook een overvloed eraan, verder nog andere zaken ook maar je vind wel ergens je gading en ook nog veel meer.  Ook een bloemenwinkel is er en daar ga ik vaak eens naartoe gewoon om naar de bloemen en versierselen, want die zijn er ook, kleine en grote dingen, kleine en grote planten, een hoop snijbloemen . . . en daar heb ik er een drietal pakken van meegebracht.  Dat wil zeggen dat ik opnieuw roze tulpen staan heb, deze keer zonder takjes om ze te steunen, kort knippen kan ook.  De andere zijn amaryllissen, vijf stuks in totaal, van wit tot roze en rood.  Of ze ook mooi zullen staan is nog af te wachten, het zou best kunnen dat ze met de zon van morgen en zondag toch nog snel de geest geven maar meestal houden die wel lang.
Mijn ventje vond daar nog een hemdje met korte mouwen dat hij mooi vond en dat brachten we ook mee naar huis, hij had geluk, ik had immers nog een cadeaubon.  Met die af te geven had hij een goedkoop hemdje, je ziet het er echt niet aan, het steekt momenteel in de wasmachine en zal weldra ook gestreken worden, alleen niet meer vandaag, ik wil ook wel even rust.

Al onze spullen zijn al weg gelegd, alles heeft zijn eigen plek en zo is het goed, zo moet je niet lang naar iets zoeken.  Alleen heeft de echtgenoot daar meer last van dan ikzelf maar ja, hij doet zijn best.  Zo kregen we ook nog een paar bussen wasverzachter in een bepaalde winkel en de oudste dochter gebruikt dat wel, dus die gaan op dit eigenste moment dat ik het hier neer zet, naar onze dochter toe, samen met de echtgenoot in de wagen.  Zo kan hij ook nog eens langs het kerkhof, daar hebben we bloemen gezet en misschien met het goede weer dat ze wel eens wat water kunnen gebruiken.
Zo, dat was het voor deze keer, verder nieuws verneem je wel wanneer er wat te beleven is geweest hier ten huize van Chris. 

Nog een heel fijn weekend en volgens de weergoden zouden we zon krijgen, dus geniet er maar van want mooie liedjes duren meestal niet zo erg lang !!! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!