dinsdag . . .


Volgens de weergoden zouden we deze dagen mooi weer krijgen, het is de tijd van het jaar dat het best wel mooi kan zijn.  Zo zijn wij getrouwd op een dag dat we zeker 25° hebben gehad en dat kwam niet alleen door het eten en de drank, het was echt wel warm.

Of de weergoden ook gelijk zullen krijgen is nog maar de vraag, zouden we dat op zaterdag dan ook mogen beleven ?!  Geen idee, we zullen zien en als het niet mooi is dan ben ik al blij dat het droog blijft.

Het is net of alle werk dat ik wil gedaan krijgen maar steeds aangroeit, zo wou ik in de week ook nog de deuren eens afwassen en de keukenkastjes maar dat is er nog niet van gekomen.  Ja, het is waar, ik ben in mijn periode dat alles moet blinken als een spiegel en zo zag ik ook nog dat ons toilet aan onderhoud toe was.  Ik bedoel dan meer de muren dan het eigenlijke toilet, wat je normaal wel goed verzorgd, ik zie overal werk opdoemen en dan moet ik mezelf toch wel wat afremmen !

Zo stond ik op zondagvoormiddag in de douche en toen viel me op dat ook de tegels daar wel eens afgewassen zouden mogen worden, nog iets dat op mijn lijstje gezet wordt.  Alleen weet ik niet zo dadelijk een dag dat dit kan gebeuren, het zal voor iets later zijn dan nu, er zijn dingen die nu echt wel voor gaan.  En met dat lijstje begint het dan, dat zwelt aan met allerlei dingen die je nog wil doen, het wordt maar langer en veel wordt er dan ook op dit eigenste moment aan geschrapt, jammer maar helaas.

Klagen doe ik niet maar ook zou ik nog graag wat bloemen zien verschijnen op onze balkons, een beetje toch, al is het nog vroeg genoeg.  Meestal zet ik ze niet op hun plaats voordat de ijsheiligen voorbij zijn.  Ik wil dan ook dat ze wat meer uitgegroeid zijn om de mogelijke koude nog te trotseren.  Op dat ene balkon staan ze in de zon wanneer ze in de namiddag tenminste wil schijnen, daar kan het echt wel heerlijk zijn in het voorjaar en daar hou ik dan ook van.

Met zon installeer ik me in mijn zetel maar dan bedenk ik me dat er nog allerlei dingen gedaan moeten worden, ik sta recht en ben weer met wat anders bezig, het houdt maar niet op.  Op dat moment ben ik een Duracell-konijntje dat niet meer weet wanneer het moet stoppen, al vind ik dat op bepaalde momenten echt wel fijn, alleen nu niet als de zon schijnt.

Zo beleefde ik vroeger vele pieken en dalen, ja die waren er ook, zeker toen ik zwaar depressief was tegen het manische af, maar de momenten dat ik piekte, wel dan kon ik de halve wereld verzetten, bij manier van spreken dan.  Ik denk dan ook dat ik tussendoor weer van die pieken beleef, dan kan ik de hele wereld aan, zo voel ik me dan maar mijn lichaam zegt wat anders.  En die dalen die ik vroeger had, wel die komen tussendoor ook nog wel eens tevoorschijn maar zijn niet zo vaak meer te zien en te voelen, gelukkig maar.

We kunnen ondertussen terug kijken op een fijne periode, alleen die lijstjes, zouden die ook niet uit zichzelf oplossen ?  Of kan dat niet, wel wie daar een oplossing voor kent, die mag het me laten weten.  En kom nu niet af met "andere batterijen te steken", neen, die welke ik nu in mezelf heb die zijn wel degelijk nog goed en lopen niet tegen het "platte" aan !

Genieten jullie ook maar van de dinsdag en alle mooie dagen die nog mogen volgen, 'k ga het ook proberen, echt waar !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!