deze week . . .

Deze week was echt wel een vruchtbare week voor ons, we kregen vrij veel gedaan van alles wat in onze agenda stond en ook nog wat andere dingen die er helemaal niet in stonden.

Zo kreeg ik het in mijn hoofd op dinsdag, de zon scheen reeds van in de morgen, om hier wat op te ruimen op het terras.  Niet dat daar veel op staat maar alles was aan een poetsbeurt gekomen na de winterperiode.  Meestal heb ik dat reeds een tijdje achter de rug maar dit jaar dus helemaal niet, je kent het allemaal wel waarover ik spreek, die flauwtes en alles wat daarna nog volgde.  Eigenlijk dacht ik eerst van te gaan strijken maar ik vond het toch maar beter om buiten wat uit te voeren . . . en eerlijk gezegd : dit heeft me echt wel deugd gedaan.  Eindelijk nog eens echt werken en ploeteren om alles proper te krijgen, schuren, afspoelen en nogmaals afspoelen . . . dat schuim wil immers niet zo dadelijk weg van dat balkon in gewassen keien !
Al moet ik aan dit alles toevoegen dat onze benedenburen daar ook wel wat aan geholpen hebben.  Zo zagen ze dat ik niet zo goed aan de zijkant van dat betonnen balkon kon geraken, zij stelden voor om dat met de hogedrukreiniger te doen, ze waren daarmee zelf hun grote terras aan het afspuiten.  En wij namen dat natuurlijk dadelijk in dank aan, zo zouden we er niet zo lang aan zitten en zijzelf kunnen er van beneden veel beter aan.

Toen dat ene balkon, een lang van een meter of vier ongeveer, gedaan was, begon ik ook aan ons grotere balkon, dat staat wel meestal in de zon als ze wil schijnen en dat blijft veel langer proper ook.  'k Moet er voor de eerlijkheid bij vertellen dat ik daar vaak wel eens een emmer water over kiep en dan vloeien de stofdeeltjes, die er toch altijd wel zijn, mee met het water weg en je zit opnieuw proper.  Dus daar vlotte het wat sneller eigenlijk, de stoeltjes heb ik afgewassen en naar binnen gedragen, de bloemen heb ik voorzichtig op tafel in de living gezet en de rest, en dat waren dan vier bloembakken of -potten, die werden aan de kant gezet.  Zo kuis ik eerst het ene gedeelte heel mooi proper en daarna volgt het andere gedeelte, terwijl ik dan eerst de potten naar de andere kant verhuis natuurlijk.

Nadat dit alles was gedaan heb ik nog de ruiten langs dat ene lange balkon gepoetst, die waren echt wel vuil, langs de binnenzijde in de living dus daar ben ik nog niet aan begonnen.

Onze benedenburen hadden ook gedaan met hun werken op het grote terras, die hebben echt wel veel plaats, ze kunnen daar best een bbq installeren, hebben ook twee kleine tuinhuisjes tegen mekaar aan staan om wat spullen op te bergen zoals poetsmiddelen en tuingerief, handig als je die ruimte hebt.  Maar die hebben wij dus niet, ik lachte ermee toen we allemaal alles aan het afsluiten waren : nu mag het regenen !  Waarop de echtgenoot zei : "Als ze de ramen gelapt heeft dan wil het wel eens regenen zo tegen de avond aan."

Och, ik heb het me gewoon niet aangetrokken, het is gedaan, ze hebben hun recht gehad en wat er nog moet gedaan worden, wel dat zien we wel wanneer we dat doen . . . nu is het vandaag even uitblazen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!