woensdag . . .


We zijn weeral woensdag, het leven gaat steeds maar sneller en sneller, ook al blijven er maar 60 minuten in een uur en 60 seconden in één minuut, 24 uren op één dag . . . !

Een mens staat er niet bij stil dat we nu toch al langer leven dan onze voorouders, al leefden die ook wel lang moet ik zeggen.  In onze familie werden ze vroeger al, toen ik nog klein was, toch ook al 90 jaren oud en nog wat meer ook.  Of kom ik uit een familie die meerdere ouderen levert die de leeftijd van meer dan 90 jaar hebben bereikt ?!
Zo had ik het vroeger ook nog over mijn overgrootvader, die heb ik vrij goed gekend eigenlijk, die woonde naast de deur en bracht me regelmatig een bezoekje.  Hij kwam natuurlijk niet voor mij alleen maar gewoon was hij om telkens even dag te komen zeggen aan zijn nakomelingen die daar met 3 verschillende generaties in één huis samen leefden.  Onze eigen familie dus met twee grootouders, twee ouders en twee kinderen, een fijn samenleven voor die tijd van toen toch . . .
Nu is het zo dat er tot nu toe reeds een 97jarige in de familie is op dit eigenste moment, mijn vader is er net geen 90 geworden, is reeds van in 2012 overleden, en dan zijn wij er dus ook nog om onze eigen stamboom verder te zetten.  Zelf zitten we al geruime tijd, meer dan 20 jaren reeds, met 3 generaties dus we kijken nu toch al een hele tijd verder terug in de tijd.
Wanner je zo met familie samen bent dan worden er allerhande zaken verteld waar de meeste nog nooit van gehoord hebben.  Zo zijn er mensen die niet weten wat hun eigen ouders hebben gedaan tijdens de oorlog, het was allemaal goed wat ervan verteld werd maar heel zeker zijn er toen ook wel eens zaken gebeurd niet best geen daglicht konden verdragen, zo zal er overal wel wat te sprokkelen zijn op dat gebied.  Maar laten de die potjes liever gedekt houden, over gedane zaken kan men niet gaan discussiëren, je weet immers nooit wat er wel degelijk is gebeurd, of wat niet en hoe of wat er werd mispeuterd. 

We kijken best terug naar de goede dingen die er zijn gebeurd tijdens die periode en laten alles zoals het is, we hoeven niet steeds het fijne van alles te weten, een gerust geweten, dat is wat telt . . . 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!