fijn weekend voor iedereen !

Eerst en vooral een fijn weekend voor iedereen !

Een weekend waarin we weeral een uur minder zullen kunnen slapen wegens de overschakeling van het winteruur naar het zomeruur.  En dan is het zo dat twee uur ineens gewoon drie uur wordt zodanig dat we een uurtje overslagen van die twaalf die we anders hebben op zondagvoormiddag.

Dat wordt dus weer onze automatische klokken aanpassen aan het zomeruur, ook bij ons worden de lichten aan gestoken in huis door een regeling op onze afzonderlijke klokken die daaraan verbonden zijn.  Zonder dan nog van de horloges te spreken, ook die moeten eraan geloven, in ieder geval mag je dus niet vergeten daar rekening mee te houden.

Wat het verschil voor ons zal uitmaken, wel we zullen vermoedelijk een uurtje of zo langer in ons bed blijven liggen en zo die overgang wat eenvoudiger maken, alleen gaan we dat ook 's avonds dan wel voelen maar daar valt wel een mouw aan te passen.

In ieder geval : geniet van je weekend, welk  weer we gaan krijgen daar heb ik geen idee van maar wat ik wel heb gehoord in de voormiddag is dat we op zondag een warmere uitvoering gaan krijgen van wat het zomeruur ons gaat geven  . . . !

Reacties

  1. Voor mij hoeft dat echt allemaal niet overschakelen in het voor en najaar ... het brengt een mens wel wat uit zijn ritme en waarom vraag ik me dan af? Als nu de zon mee overschakelt en volle bak geeft dan zou ik dat nog kunnen goedvinden... gelukkig mogen we hier qua zon niet klagen! Nog een fijn en rustig weekend Chris!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!