een nieuwe week !


Maandag zijn we vandaag en tevens het begin van een nieuwe week.  Hier schijnt het zonnetje op het eigenste moment dat ik dit hier neerpoot.
Gisteren was echt wel de uitgelezen dag om te genieten, ik schreef het reeds, we zijn uit eten gegaan met de clan Mallaerts, zelf ben ik een rechtstreekse afstammeling, mijn moeder was een Mallaerts en ook de anderen stammen allemaal af van diezelfde tak.  We waren wel uit eten met onze wederhelften, die horen niet echt tot de familie maar zijn dus aangetrouwd.
Iemand merkte op dat we allemaal ervan afstammen maar dat niemand de naam draagt.  Ja, daar kunnen wij niet echt aan verhelpen, wij dragen ook de naam van onze vaders, het waren immers de moeders die tot de Mallaertsen behoorden.  De twee broers van onze moeders die hadden geen kinderen en zodoende sterft langs onze kant de naam volledig uit.
Na wat berekeningen werd gezegd dat we nu aan onze twintigste uitgave bezig waren van dit evenement, al is het gewoon een etentje, het is toch telkens gezellig.  De ene vertelt hier wat nieuwtjes, de ander die gaat daarop in en er wordt wat verder gebreid aan datzelfde thema.  Zo wordt alles interessant voor iedereen.
Zo was er nog iets wat me opviel toen ik wat opving van wat er gezegd werd op de ander hoek van de tafel : amai, gij hoort goed !!!  Jazeker, ik hoor best wel goed wat er verteld wordt maar er mag niet echt te veel geroezemoes zijn, dan verval ik in een zwijgen en dat is echt niet prettig.  Dat goed horen is soms handig op vakantie maar het kan ook twijfel zaaien als er wat gezegd wordt en je daar niet zo dadelijk akkoord mee gaat . . . !  Alles heeft voor- en nadelen, ook goed horen.
Verder ga ik hier de vuile was niet buiten hangen van onze familie, al is daar niet echt veel over te vertellen, wel wat wrijving hier en daar maar dat komt in de beste families voor.  Zelf heb ik genoten maar wat me toch echt wel opviel was dit : ik verdraag dat goede leven niet zo goed meer.  Te meer daar ik nu reeds meer dan een jaar een bepaald dieet volg en weinig of geen alcohol drink, je merkt dat nu aan alles dat het niet meer is zoals voordien.
Vandaag zit ik hier dan ook met een schorre keel maar dat is iets wat reeds in de voorbije dagen aan het doorkomen was, nu voel ik het feller maar moet er toch doorheen, willen of niet.  Daarom heb ik al een lepeltje honing genomen en een warme drank gedronken zodanig dat die keel op tijd en stond wordt gesmeerd, zal dat wel geweest zijn dat begon te werken toen we gisteren zo warm en gezellig bij mekaar zaten.

Reacties

  1. inderdaad niets boven een gewone dag Chris. al wat meer is daar moeten we dan de volgende dag voor boeten....Geniet toch maar van vandaag zo goed als het gaat en een hartelijke groet van hieruit waar de zon nog steeds niet uitbundig is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!