een wandeling in de zon !

Een buurvrouw merkte op, toen ik haar hondje en haarzelf had begroet, dat het nu echt de eerste keer was dat de zon eens scheen.  Ze had al wel op andere dagen geschenen ook maar nooit zoals het op 30/1 was, volgens ons de enige dag dat ze ons zo lang kwam verwarmen . . . in januari !
'k Had het al eerder in de zin, een wandeling maken zou me goed doen maar ja, wat doe je wanneer het niet lang droog blijft.  En ik weet het ook wel, een mens heeft beweging nodig en die probeer ik dan ook te nemen op tijd en stond maar het lukt me niet altijd.  De ene keer is er weer dit en dan weer wat anders wat er in de weg komt.
Alleen heb ik er nu echt wel van genoten, en je kan ermee lachen, ik was bezweet toen ik terug in onze woning aan kwam, raar maar waar.  'k Moet erbij vertellen dat mijn mantel wel gevuld was met dons en dat kan op zulke dagen al snel te warm zijn, zeker als een mens wat beweging neemt.
Dat er beelden werden geschoten is geen uitzondering, ik dacht zonder die beelden terug naar huis te moeten maar dat was niet zo.  Onderweg zag ik wat en ja, dan kan ik er niet aan weerstaan om dat vast te leggen, ook al zegt het niet steeds zoveel als ik wel zou wensen.

Een koppel zwanen zat hier in het rottende gedeelte te zoeken naar wat eten.  Soms vinden ze daar wel schelpen, de zoetwatermosselen tierden hier misschien ook wel.  Of ze zochten gewoon naar wat groen langsheen de waterkant.  En de eenden deden dapper mee, ook zij zaten samen aan het dis.


Eerder had mijn echtgenoot me al gevraagd of er nog geen paasbloemen te zien waren in het domein, ik had er nog geen gezien maar die konden er wel degelijk staan, je komt niet iedere keer op dezelfde plekken langs.  En net deze keer zag ik er enkele staan, al stonden er verderop nog wel wat waarvan de bloemknoppen zichtbaar waren, dus die zullen ook niet meer zo lang op zich laten wachten.


Het is net of deze reiger staat steeds op zijn zelfde plek.  Dat kan best ook zo zijn natuurlijk
want ik herken de dieren niet zo goed van op afstand, wat normaal is.  En een reiger is een reiger al zijn er wel verschillende soorten in, grote en kleine, dat vooral maar ook in kleuren.


Toen ik op jacht was naar bloeiende planten kwam ik ook deze zwammen tegen, ze stonden er blijkbaar nog niet zo lang.  Ze komen mooi uit tegenover dit jonge groen waarin ze dan ook goed zichtbaar waren.


Aan de enige vijver waarin nog wat vis zit en die een normaal waterniveau heeft, daar zitten nu de meeuwen, de eenden, de meerkoeten, aalscholvers en alles wat waterwild is, gezellig bij mekaar.


Deze krokussen genieten van het zonnetje, ze staan er echt wel mooi bij.  Al staan er op andere plekken ook nog een aantal groepjes die een welgekomen afwisseling zijn in de omgeving.

Overmorgen volgt het tweede gedeelte van deze serie.

Reacties

  1. Mooie fauna en flora , daar kan ik ook van genieten Chrisje! Voor ons hier voorspellen ze de komende dagen wat minder weer, bewolking en regen.. tsja.. het is hier ook winter hé!
    Nog een dikke kus en een gezellige avond samen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!