Wat is er nu reeds gedaan . . . ?!

Wat heb je gedaan, waar ben je mee bezig of wat houdt een mens bezig ?!  Wat moet ik daar nu gaan op antwoorden.  Men stelt die vraag tussendoor wel eens en wat zeg je daar dan op, ik weet wel veel wat ik gedaan heb maar interesseert het anderen dan ook ?!  Geen idee eigenlijk maar ik heb het jaar toch wel goed ingezet volgens mij.
'k Weet niet of je goede voornemens had gemaakt, ik dus wel, geen grote dingen allemaal maar iets waar je toch wat meer aandacht zou moeten aan geven zoals de vrienden allemaal.  Want ik kreeg van iemand een nieuwjaarskaartje waarop stond waar ze op dit moment mee bezig was en wat er daarna nog stond te gebeuren.  En ik schrok er een beetje van : dat waren we echt uit het oog verloren, toch maar beter opletten in de komende maanden en daar ook eens wat meer aandacht aan geven.
Het jaar van ons is geëindigd met die commotie rond onze diepvriezer, dat was zowat het laatste wat er aan de hand was, dat is nog niet opgelost moet ik zeggen, al kunnen we zo ook nog wel even verder doen.  
Vandaag nog, 3/1/2018, werd er gebeld naar de fabrikant van het toestel en die vertelde wat er moest gedaan worden en ook waarop we moesten letten als we alles terug gingen opstarten.  Eerst gaat de temperatuur wel tot 28° dacht ik dat die ons vertelde, er mag dus nog niks in de diepvriezer steken op dat moment, ook iets waarop je moet letten.  Daarna zakt die opnieuw naar zijn ingestelde 18° wat dus normaal is te noemen.  Pas nadat die zo een tijdje staat op die temperatuur mag je terug het toestel gaan vullen, we zullen dat pas doen na een nacht of zo dat die weer normaal draait om gewoon op zeker te spelen.  Nadien toch even in het oog houden wat de temperatuur doet en regelmatig controleren, dan is het geen kwestie van lang van huis weg te blijven, toch geen meerdere dagen dus.
Tijdens dat telefoontje werd er een dossier aangelegd, het nummer van het toestel en ook het serienummer moest worden opgegeven, allemaal dingen waar je niet snel bij stil staat maar ook dat is meestal wel van belang.  Ook waar het toestel werd aangekocht werd gevraagd en misschien hier en daar nog iets waar ik geen aandacht heb op gedaan, mijn echtgenoot heeft de hele zaak geregeld terwijl ik aan het opruimen was geslagen.
Ook heb ik een brief geschreven naar de dame waaraan we toch wat meer aandacht willen schenken in de komende tijd.  Zij heeft het momenteel zwaar omdat ze in behandeling is tegen kanker.  Vorig jaar werd bij een controle vastgesteld dat ze een gezwel had in haar borst en dit zijn de gevolgen van haar ziekte na de onderzoeken.  Door alles waar we zelf mee bezig waren was dat echt een beetje in de vergeethoek gedrongen, je weet dat nog wel maar je schenkt er weinig aandacht aan.  Volledig verkeerd van ons dus maar ja, dat zal op andere plekken ook nog wel eens voorvallen, ook bij andere mensen die we kennen maar mooi is een andere zaak.  Dus hiermee is al een gedeelte terug goed gemaakt van wat ons eerder was ontgaan.
En in de voorbije nacht, het was eigenlijk al in de vroege morgen, toen had ik een gelukkig moment eigenlijk.  Je weet het of je weet het niet maar ik zit dus al een vijftiental jaren met oorsuizen, voor mijn part het gevolg van een ongeval in maart 2000, alleen ben ik daar niet zo zeker meer van.
Tijdens de behandeling van de rug en hals kreeg ik na verloop van een paar jaren oorsuizingen die niet meer weken, tenzij tussendoor als ik eens deftig aan mijn hals liet werken.  Na een tijdje ging dat terug weg en kwam terug bij de volgende bewerking van die hals, hoe of wat, geen idee, er waren nooit onderzoeken gedaan, gewoon omdat ik vond dat het toch niks zou helpen.
Tot dus deze morgen vroeg . . . ik draaide me op mijn rug, luisterde wat naar de wind buiten, wou nog wat verder slapen en bleef zo rustig liggen in bed . . . totdat ik op een bepaald moment dat oorsuizen niet meer hoorde !  Het was gans weg gevallen . . . maar voor hoe lang, daar heb ik geen idee van, toen ik op stond was het er terug en nu dus ook wanneer ik dit neerzet.  Toch iets om eens te zeggen tegen de huisarts, is er misschien toch een behandeling die dat oorsuizen kan wegwerken, geen idee maar iets wat me nu wel bezig houdt eigenlijk.  Kan het ook met kinesitherapie zoals eerder het geval was of niet, geen idee maar misschien wel het proberen waard.
Ook staat er nog wat anders op ons programma : nieuwe stoelen aankopen voor in onze living.  Dat is iets waar we eerder al eens mee bezig zijn geweest maar dat nu moet uitgevoerd worden.  Zeker als we die op tijd willen hebben voordat het onze jubileum is, niet dat dit zo dringend is maar een mens speelt liever op zeker.  Anders zit je daar nog op het laatste moment mee bezig en dat hoeft ook weer niet als je nu toch tijd genoeg hebt.
Je ziet het, een mens heeft bezigheden zonder dat je daarbij moet zoeken, en goede voornemens ook voor dit jaar, in ieder geval ben ik toch al goed begonnen . . . en dat is half gewonnen zoals het spreekwoord zegt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!