Thermometer . . .

Toen mijn ventje vorig jaar ergens, uit de garage kwam wist hij te vertellen dat zijn thermometer was gevallen en dat het glas ervan, waarin de vloeistof zit die reageert op de temperatuur, was los gekomen, toen wist ik al wat te kopen tegen de feestdagen.
En ik kocht hem een metalen exemplaar, zodanig dat hij die welke hier boven stond kon meenemen naar de garage.  De grote is hier boven op ons andere terras opgehangen tegen de muur.  Zo kunnen we nu goed zien hoe warm of koud het precies is, heel handig als ik daar ga zitten als de zon schijnt.  Op die andere kon ik het nooit zien hoe warm of koud het wel mocht zijn, dat moest veranderen, we hebben er echter nooit moeite voor gedaan, totdat we in de stad waren en ik die thermometer zag en besloot aan te kopen.
Rond nieuwjaar werd die dan daar omhoog gehangen en we gaan er toch regelmatig eens naar kijken terwijl we op dat balkon zijn om wat orde te scheppen, net zoals dat vandaag dus was.  Zo ruimde ik de verstrooide meelwormen op die overal op de vloer lagen, meestal neem ik gewoon een borsteltje en vuilblik en keer ze bij mekaar, daarna belanden ze in de schotel waar ze kunnen uit eten . . . alleen doen dat ze niet veel blijkbaar.  Er blijven nog te veel van die wormen in liggen maar wacht nog even totdat ook deze container leeg is en ze zoeken naar die wormen, dan zullen ze die wel vinden in de schotel !
Ze gaan natuurlijk eerst waar ze er het snelst mee weg geraken en dat is aan de container die is opgehangen, ze vliegen af en aan maar wel tussen bepaalde tijden, dat is ons ook al opgevallen.  Eens benieuwd hoe ze gaan reageren wanneer er ander vogelvoer in de container zit dan die lekkere meelwormen, zouden ze dan nog zo druk af en aan vliegen ?!  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!