bloemen . . .


Een huis vol bloemen hebben we niet, hoeft ook niet.  Alleen wil ik wel wat kleur en natuur in huis halen met gewone bloemen, doodgewone dingen eigenlijk die het leven wat aangenamer maken.  Wij hebben immers de gewoonte om aan onze tafel in de living te eten, de krant te lezen, kortom, die tafel moet daarvoor vrij blijven, al staan er wel eens wat andere dingen op ook die er maar tijdelijk blijven staan.  
Iemand die op een appartement woont die heeft niet zoveel plaats om alles een vaste plek te geven, wij moeten het doen met wat we hebben, maar voor ons is dat genoeg.  Iedereen die hier binnen komt mag zien dat er al eens wat op onze tafel ligt, we hebben er maar eentje in huis dus die moet voor vele dingen dienen, dat is dan ook niet meer dan normaal.
Op woensdag, we gingen toen naar de markt in onze omgeving, steeds op woensdag dus, en brachten wat bloemen mee. Ook nog andere dingen zoals paprika, eieren en wat nog allemaal.  Maar dat zijn dingen om te eten, nu wil ik het over de bloemen hebben.
Daar kocht ik dus een paar pakjes tulpen, rood met een fijn wit randje, samen met nog een bussel eucalyptus, de fijne variant, gewoon om tussen die tulpen te steken.  Het zijn wel lange takken maar die knip ik in een aantal stukken zodat ik die ongeveer even lang hou om in een glazen bak te steken.  Dat is materiaal dat de tulpen steunt.

De mevrouw op de markt die merkte op : 

zij -"Misschien is dit wel te veel om daartussen te doen ?!" 
ik - "Eh, neen mevrouw, dat heb ik daarvoor precies nodig, ik steek die in een glazen bak, een vierkante of een ronde, ik heb er in soorten, en daartussen die tulpen, zo krijgen ze wat steun en blijven mooi recht staan."
zij - "En weet ge ook hoe ge ze moet behandelen ?"
ik - "Ja hoor, een stukje eraf snijden en ze in een klein beetje water zetten, dat doe ik zo altijd !  De volgende dagen bekijk ik ze eens goed en als ze wat te lang zijn geworden, ze blijven doorgroeien, dan snij ik er stuk voor stuk een deel af, tot ze opnieuw goed staan in die bak"
zij - "Nog een fijne dag verder en geniet ervan !"
ik  - "Vriendelijk bedankt ! "

Nadien ging ik nog een bloemenwinkel binnen, daar waar we gewoonlijk gaan, ik zocht nog 3 stuks voor in mijn lange vaasjes te zetten, ook die had ik al snel gevonden.  Of ze ook lang zullen blijven staan is nog maar de vraag, we zullen zien en tegelijk ervan genieten !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!