En . . . zijn jullie het nieuwe winteruur al gewoon ?!

Die vraag stelde ik me reeds op zondag en toen was het nog maar de eerste dag dat we met het winteruur hebben kennis gemaakt . . .  misschien dus toch wat te vroeg om daarover een vraag te stellen, zo bedacht ik me achteraf.
En ja, ik ben dat al snel gewoon moet ik zeggen, zo heb ik vandaag, op zondag dus, reeds een uur langer geslapen dan anders, dat belooft voor de volgende dagen.  Maar op zaterdag hadden we dan ook nog wat rondgereden naar hier en daar, ge kent dat wel, om nog wat op te halen, om iets te gaan bekijken wat ons op dit moment toch ook al bezig hield, en dan ook nog naar onze oudste dochter.  Ze hadden immers een nieuwe garagepoort geplaatst en tegelijk hadden wij nog wat bij ons thuis staan dat van haar was . . . en ik had nog een plant die ze wel zou willen adopteren.
Nu eerst wat over die plant, het is een grote orchidee, een roze variant en die stond steeds bij ons, de eerste jaren had hij gebloeid, niet uitbundig maar had wel verschillende bloemstengels, de volgende jaren echter bleef de bloei zo goed als helemaal achterwege.  De plant werd verpot en nadien geen bloemen meer, waarom en waardoor het kwam, geen idee, misschien staat die toch niet echt met zijn zin, dus was het tijd om die te verhuizen en zodoende is hij dus naar de dochter.  Die heeft een veranda waar het vaak veel warmer is dan hier binnen bij ons en hopelijk geeft hij daar wel mooie bloemen, we zullen dus afwachten.
Nadat we van onze ritten terug thuis waren aangekomen ben ik beginnen met wassen van de nieuwe dekbedovertrekken en van de nieuwe hoeslakens, van ons nieuw bed dat ze deze week komen leveren.  Omdat er op de wasvoorschriften van al die stukken stond dat je die maar mocht drogen in de droogkast op een lagere temperatuur had ik dat ook ingesteld . . . en dat duurde en duurde maar, we hebben dus opgezeten tot na middernacht, wat niet zo'n erg was omdat we toch een uur langer konden slapen op zondag . . . wat we dus ook deden.  Dus die overgang is vrij vlot verlopen, zonder haperen is het doorgegaan . . . en mijn linnen was dan ook helemaal droog !
'k Heb een weldoende douche genomen in de vroege voormiddag, daarna aan het eten begonnen omdat een mens toch moet eten.  En wat de pot dan schafte op zondag waren spareribs met rauw witloof, voordien nog kervelsoep met asperges, dat het ons gesmaakt heeft hoef ik niet te zeggen zeker.
Zelf heb ik tussen al die bedrijven door ook nog wat afgestoft, alles was wel gepoetst maar het stof was blijven liggen, we hadden immers nog stof genoeg gemaakt met al die nieuwe spullen uit te pakken en nu hadden we dat stof ook nog mee weg genomen.  Geen twee keer eraan beginnen dus, want ja, ook die droogkast geeft dan nog stof, het is er eentje met condens en dan moet je wel de deur van onze berging open zetten wil je in die kleine berging zelf niet flauw vallen aan een tekort van frisse lucht !
Zo is onze zondag dus gestart op de eerste dag van het winteruur, nu hopen we maar dat we deze avond niet al te snel slaap krijgen maar geen nood, ook dat kunnen we wel overbruggen.
En zijn al jullie horlogetoestanden en wekkers en dergelijke al op het winteruur ingesteld, die van ons schakelen automatisch over maar toch hadden we ergens een apparaat dat raar deed : ons weerstationnetje.  Daar gaan we meestal op verder om de juiste tijd in te stellen, dat is handig en wordt regelmatig bijgesteld, deze keer dus niet, toen het 12 u was op zondagmiddag stond die klok op 10 u, hoe dat komt of wat het was, geen idee, een verkeerde schakeling ergens vermoeden we dan.  Wat later, in de namiddag dan al, toen kregen we in het oog dat die terug op de juiste tijd stond.  Ach wat zou het, ook dat komt in orde, zelfs meen ik dat dit iedere keer is als er een overschakeling wordt gedaan dat dit is voorgevallen.  Aan de batterijen die erin steken kan het heel zeker niet liggen want die heb ik maar pas vervangen, zowel van de voeler buiten als hier binnen in de ontvanger van het geheel.
Ach ja, die tijd van het wijzigen van winter naar zomer en zomer naar winter, heeft dat wel allemaal zin ?!  Een mens heeft er toch telkens wat mee te stellen, niet zo vreselijk veel maar je moet er maar aan denken.  Want zo kook ik vaak op de klok van mijn oven, deze keer had ik het met opzet niet gedaan, maar meestal stel ik de klok in en dan begint die te warmen, ik stel ook het einde van het kookproces in en dan valt die oven terug uit.  Gewoon omdat ik toch hier binnen bezig was had ik dit niet gedaan maar . . . ik had vooraf wel de tijd juist gezet in die oven, ook in de andere oven want je weet maar nooit, zo zou alles wel eens danig in het honderd kunnen lopen als je steeds maar vertrouwt op de tijd die je denkt ingesteld te hebben.
Vertrouwen is in bepaalde zaken wel goed maar in deze zaak doe je dat beter niet, tenzij je zeker bent dat je alles goed hebt ingesteld en vooraf ook gecontroleerd. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!